نامه درخواست همکاری ، نامه ای است که تقاضا و نوع کار در آن نوشته شده و به عبارتی شرح کامل برای معرفی و شناخت خود به استخدام کننده می باشد و به همراه رزومه کاری ، کارجو به کارفرما برای همکاری ارائه می کند.

رزومه

رزومه ، خلاصه ای از تجربیات کاری ، تحصیلی و مهارت های متقاضی کار است که می تواند در حداکثر 2 صفحه چاپ ، و یا به صورت نسخه الکترونیکی از سوی کارجو به کارفرما داده شود.

رزومه یک تصویر ذهنی از کارجو به کارفرما می دهد و می توان گفت جنبه تبلیغاتی دارد.

بنابراین باید بسیار شکیل و مرتب نگارش و تهیه شود تا کارفرما را مشتاق به مطالعه و بررسی کند.

کارجو تمام تلاش خود را می کند تا نامه درخواست همکاری متناسب با نوع کار باشد ، چرا که عدم موفقیت در نگارش صحیح و دور از هدف کار ، باعث می شود نظر کارفرما جلب نشود و حتی رزومه کاری را مطالعه نکند.

نامه درخواست همکاری نیز همانند نمونه نامه های اداری  باید فرمت اداری داشته باشد ، بنابراین باید اصول زیر را در برداشته باشد :

  • پاراگراف اول : به چه علت نامه نوشته می شود.
  • پاراگراف میانی : مواردی که کارجو از خود وتوانایی هایش ارائه می دهد.
  • پاراگراف پایانی : پیگیری های بعدی به چه صورت خواهد بود.

ادامه مطلب...

لت نوشتن نامه درخواست همکاری : نامه درخواست همکاری ، باید متناسب با هدف کار تهیه و تنظیم شود ، نه اینکه با نوشتن یک نامه ، به همه شرکت ها ، درخواست همکاری داده شود. کارجو به دلایل مختلف ممکن است نیاز به مکاتبه با کارفرما داشته باشد و در خواست شغل کند ، بنابراین باید برای هر کدام از درخواست های همکاری خود با در نظر گرفتن هدف و نوع کار ، نامه درخواست همکاری تنظیم کند. گاهی کارجو با معرفی دوست و آشنا به کارفرما معرفی می شود. بنابراین بهتر است نام معرف در نامه در خواست همکاری ذکر شود ، زیرا امکان دارد با دقت و وسواس بیشتری کارفرما نامه درخواست همکاری را مطالعه کند.

مواردی که کارجو از خود وتوانایی هایش در درخواست همکاری ارائه می دهد : متقاضی کار باید نامه را با توانایی کلامی  و مهارتی بالا نگارش کند. در نامه درخواست همکاری بهتر است قبل از اینکه کارفرما مواردی را درباره کار توضیح دهد ، کارجو قابلیت های خود را واجد نیازهای کارفرما در نامه نشان دهد ، به طوری که کارفرما قانع شود که متقاضی کار مهارت مورد نیاز شرکت را در خود سراغ دارد.

نحوه پیگیری : برای پیگیری های بعدی توسط کارفرما ، با تاکید به علاقه و توانایی کاری ، کارجو باید شماره تماس ، آدرس و ایمیل خود را در نامه درخواست همکاری بنویسد.

مواردی که باید برای نوشتن نامه درخواست همکاری رعایت شود :

  • درکاغذ سفید و متناسب با متن درخواست همکاری ، در سایز مناسبی نوشته شود.
  • نامه درخواست کار بهتر است تایپ شود.
  • بسیار تمیز و مرتب با رعایت نگارش صحیح نامه های اداری نوشته شود که این خود نشان دهنده اهمیت به کار درخواستی می باشد.
  • پرهیز از نوشتن موارد غیر ضروری مانند ، عدم مهارت یا تخصص در رشته ای خاص
  • قبل از ارسال نامه درخواست همکاری ، نامه غلط گیری شود.
  • نامه به مسئول یا تصمیم گیرنده استخدام ارسال شود.
  • در نامه خود نشان دهید که از شرکت متقاضی همکاری ، اطلاعات بسیاری دارید.
  • با رعایت اصول نگارش در نامه های اداری رسمی ، نامه درخواست کار نوشته شود.

نمونه نامه درخواست همکاری | آرین سیستم

نمونه نامه درخواست همکاری :

بسمه تعالی

مدیر محترم کارگزینی شرکت ……………..

جناب آقای ……………..

باسلام و احترام

پیرو درج آگهی استخدام آن شرکت در نشریه ………………….. مورخ …………………. جهت همکاری دربخش درخواست کالا در آن شرکت ، به پیوست مشخصات و سوابق شغلی خود ( رزومه ) خود را برای اعلام آمادگی جهت همکاری تقدیم می دارم.

امیدوارم ویژگی های اینجانب ازجمله ، تحصیل دررشته مدیریت بازرگانی و گذراندن دوره های بازاریابی ، تسلط کامل به زبان انگلیسی ، داشتن مهارت های ارتباطی قوی ، اعتماد به نفس بالا واشتیاق به یادگیری مداوم و به روز نمودن اطلاعات شغلی مورد توجه آن مدیریت محترم قرارگیرد و فرصتی را فراهم سازد تا بتوانم خواست ها و خدمات مورد نظر آن شرکت را برآورده سازم.

ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابعالی ، ازوقتی که به بررسی رزومه اینجانب اختصاص می دهید تشکر نموده و آمادگی خود را جهت حضور درآن شرکت برای ارائه سایر اطلاعاتی که لازم باشد و آشنایی بیشتر اعلام می دارم.

                                                                              با تشکر

نام و نام خانوادگی و امضاء