معنی just in case

در صورت لزوم/ اگر پیش آمد/ در صورتی که رخدادی صورت گرفت/ در صورتی که لازم شد و ...

مثال:
1- We keep a lot of food on hand, just in case there's a storm.
ما کلی غذا را در دسترس نگهداشته باشیم ممکنه کولاک بشه / در صورت کولاک غذا داشته باشیم

2- Make sure you have extra batteries available, just in case.
مطمئن شو که در صورت نیاز باتری اضافه در دسترس داشته باشی

3- I'll take along some aspirin, just in case.
من در صورت لزوم چند تا آسپرین همراه خواهم داشت

4- I am leaving now, Call 911 just in case.
من الان دارم میرم، در صورت نیاز زنگ بزن 911پلیس

5- I have enough money, just in case.
در صورت نیاز من پول کافی دارم

I’ll take my umbrella too, just in case6-.
من چترم رو هم باخودم میبرم، شاید لازم شد

دقت داشته باشید، کاربرد دیگری هم در حالت رسمی تر برای Just in case وجود داره به معنی
تنها اگر در صورتی که:

مثال:
7- The negation of a disjunction is true just in case both disjuncts are false.
نفی اتصال در صورتی درست است که تنها اگر هر دو وجه غلط باشند.