ملک ما برای یک شرکت سهامی خاص که ورشکسته شده است در رهن بانک بوده است.
الان بانک با استناد به متن زیر، میگوید شما به عنوان راهن هیچ حمایتی از شرکت ورشکسته (حتی با ورشکستگی عادی) ندارید.
ما حاضر شدیم که مبلغ فک رهن را هم بپردازیم. اما بانک ملک را برای جرایم و سودهایش بازداشت کرده و حالا میگوید باید همه جرائم و سودها را بپردازید.
آیا کاری میشود کرد یا اینکه با توجه به رای دیوان عدالت باید خانه را تخلیه کنیم و برویم مستاجر شویم؟
. باسلام.دوست گرامی اعتراض زدین نحوه اعتراض توضیح میدم و ر اه حل دیگه احتمالا شامل بخشش خواهیدشدمخصوصاسودبانکی.

چطور می‌توان به رأی صادره اعتراض کرد؟

شما همه مراحل قبل را طی کرده‌اید ولی از رأی صادر شده راضی نیستید و احساس می‌کنید که در حق شما اجحاف شده است. در این صورت، مسئله طرح دادخواست تجدیدنظرخواهی از آرای شعب بدوی پیش می‌آید. همه آرای شعب بدوی دیوان، قابل تجدیدنظر خواهی هستند. این‌اعتراض به‌حکم، البته برای کسانی که ساکن کشور هستند در کمتر از ۲۰روز باید اتفاق بیفتد. اگر وارد این مرحله شدید، علاوه بر اطلاعات رایج معمول، باید اطلاعات شعبه بدوی و رأی صادر شده و… را هم ارائه کنید. سپس همان مراحل طی شده و اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

بابت چی باید به دیوان برویم؟

شاید سؤال اول شما این باشد که بابت چه شکایت‌ها و کارهایی، می‌توانیم به این دیوان مراجعه کنیم؟ اگر شما طرف شکایت‌تان، سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهادهای دولتی باشد، در این صورت می‌توانید در این دیوان، طرح شکایت کنید تا حق شما را بگیرد. در کل بابت موارد زیر می‌توانید به این دیوان مراجعه کنید:

  • اگر از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها و سازمان تأمین اجتماعی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و مؤسسات وابسته به آنها شکایتی داشته باشید.

حضور در دیوان

بهترین راه این است که یک‌بار به دیوان عدالت در ضلع جنوبی پارک شهر بروید تا همه اطلاعات را به‌دست بیاورید اما به‌صورت غیرحضوری هم می‌توانید اقدام کنید. فقط اینکه، اصل مدارک هم توسط دبیرخانه و کارمندان آن باید تصدیق شود؛ پس نیاز هست که اصل مدارک را هم با خودتان ببرید. کپی از مدارک در ۳ نسخه هم همراه‌تان باشد که البته، در اطراف دیوان می‌توانید این کپی‌ها را بگیرید.

اگر هم حوصله این همه دوندگی را ندارید، کار را به وکیل بسپارید. در ضمن، دادخواست شما هزینه‌ای هم دارد که باید بابتش، ۱۰هزار تومان تمبر باطل کنید. برای دادخواست دوم، این رقم ۲۰هزار تومان می‌شود. هزینه تصدیق هر یک از مدارک و اوراق پیوستی هم ۵۰۰تومان است. نکته اصلی اینکه هنگام تحویل مدارک و کپی‌ها، حتما خودتان در ۳ نسخه، آنها را تقسیم‌بندی کنید تا کارتان با تأخیر همراه نباشد.ویااینکه چیزی برای ضمانت بزارید ولی داخل قرارداددقت بفرمائید چه قیدمیشودواگه هم فکرمیکنید ازپس ان برنمیاید. اخرش دو راه حل داری اول. اینکه یامستاجری برویدیااینکه واقعا دراینکارسودی نیست کلاببنیداین شرکت .منظورم بعداینکه این راه هارفتین به جای نرسیدین ویااینکه نفرسومی پیداکنید درقرارداد نامه قیدبفرمائید که تاالان هرخرجی کردین به شما پرداخت شودبشودشریک شما.ولی درقرارداد نامه تنظیم کردن ازوکیلی مشورت  بگیرید.باتشکردوست گرامی .موفق وموید