بنام خدا

                                                ریاست محترم دادگاه تجدیدنظر ...........

سلام علیکم؛

 احتراماً- به استحضار میرساند پرونده کلاسه ............. شعبه ... دادگاه عمومی حقوقی .... موضوع دعوی اینجانب .......  به طرفیت بانک ..... به خواسته اعسار و تقسیط هزینه دادرسی مرحله تجدیدنظر، منتهی به صدور دادنامه شماره ..... مبنی بر قرار رد دادخواست تجدیدنظرخواهی گردید و دادنامه صادره در تاریخ ........... ابلاغ شده است، بدینوسیله در مهلت مقرر قانونی مستنداً به شقوق ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی با ذکر جهات و دلائل ذیل، نسبت به رای صادره تجدیدنظرخواهی می نمایم.

ریاست محترم دادگاه بدوی با این استدلال که بنده پس از ابلاغ اخطاریه دفتر دادگاه اقدام به رفع نقص ننمودم، به استناد تبصره 2 ماده 339 قانون آئین دادرسی مدنی دادنامه معترض عنه را صادر فرمودند حال آنکه؛

1- پس از ابلاغ اخطاریه مزبور در مهلت مقرر قانونی با تقدیم دادخواستی، به لحاظ عدم تمکن و توان مالی در پرداخت یکجای هزینه دادرسی متعلقه تقاضای تقسیط آنرا نمودم که با پذیرش دادخواست به کلاسه .... در شعبه ... دادگاه عمومی حقوقی ... ثبت گردید.

2- شعبه محترم دادگاه مرقوم پس از جری تشریفات مربوطه با تشکیل جلسه رسیدگی، در تاریخ ............. شهادت شهود تعرفه شده را دال بر وضعیت مالی و زندگی حقیر استماع فرموده است.

3- با توجه به اقدامات مرقوم، صدور دادنامه تجدیدنظرخواسته بلاوجه است و قطعاً ریاست محترم دادگاه بدوی بدون التفات به طرح دعوی اعسار و تقسیط جدید، اقدام به صدور قرار مرقوم فرموده اند.

بنا به مراتب مرقوم، استدعا دارم ضمن نقض رای معترض عنه، پس از تعیین تکلیف راجع به تقاضای تقسیط حقیر به شرح فوق، موجبات رسیدگی به دادخواست تجدیدنظرخواهی از حکم اصلی را فراهم فرمائید.

                                                                با احترام مجدد- تجدیدنظرخواه؛