به نام خدا

                                          ریاست محترم دادگاه تجدیدنظر....

سلام علیکم؛

 احتراماً- به استحضارمیرساند پرونده کلاسه  .... شعبه .... دادگاه عمومی حقوقی ... دعوی اینجانب ...  به طرفیت بانک ... به خواسته اعسار و تقسیط هزینه دادرسی مرحله تجدیدنظر، منتهی به صدوردادنامه شماره  ..... مبنی بر بطلان دعوی گردید و دادنامه صادره در تاریخ  .............. ابلاغ شده است، بدینوسیله در مهلت مقرر قانونی مستنداً به شقوق ماده 348 قانون آئین دادرسی مدنی با ذکر جهات و دلائل ذیل، نسبت به رای صادره تجدیدنظرخواهی می نمایم.

ریاست محترم دادگاه بدوی با این استدلال که به موجب دادنامه شماره ...... صادره در پرونده کلاسه ...... همین شعبه قرار رد دادخواست تجدیدنظرخواهی صادر شده و در این مرحله دادخواست تجدیدنظرخواهی وجود ندارد تا اعسار آن مورد رسیدگی قرار گیرد شایان ذکر است که؛

1- همانطوریکه در دادنامه بدوی اشاره شد، اینجانب به لحاظ عدم تمکن و توان مالی در پرداخت یکجای هزینه دادرسی متعلقه بعد از وصول اخطاریه رفع نقص، تقاضای تقسیط آنرا نمودم که خواسته مزبور به کلاسه ... در شعبه .. دادگاه عمومی حقوقی ... ثبت و مورد رسیدگی واقع گردیده و با تشکیل جلسات رسیدگی، در تاریخ ...................... دادگاه محترم شهادت شهود تعرفه شده را دال بر وضعیت مالی و زندگی حقیر استماع فرموده است. قطعاً به هنگام رسیدگی دادگاه به پرونده مزبور، دادخواست تجدیدنظرخواهی مورد نظر مفتوح بوده و تصمیم اشتباه بعدی دادگاه (به شرح ذیل) نباید موجب تضییع حق حقیر گردد.

2- ریاست محترم دادگاه بدوی، در آن پرونده بدون توجه به دعوی حاضر (دعوی اعسار و تقسیط جدید) و اقدامات انجام شده در آن به شرح فوق، صرفاً به تصور عدم رفع نقص اقدام به صدور قرار رد دادخواست تجدیدنظرخواهی اصلی نمودند، که قطعاً به شرح گفته شده مبتنی بر اشتباه است، لذا قرار صادره مورد تجدیدنظرخواهی قرار گرفته است.

3- با توجه به اقدامات مرقوم، صدور دادنامهتجدیدنظرخواسته در پرونده حاضر بلاوجه است و قطعاً ریاست محترم دادگاه بدوی نمی تواند بر اساس دادنامه صادره قبلی (مبتنی بر اشتباه) دعوی حاضر حقیر را نیز مردود اعلام دارند، اقل المراتب آن بوده و هست که تا تعیین تکلیف آن پرونده، دعوی و خواسته حاضر در وقت نظارت قرار میگرفت و یا قرار توقف دادرسی (اناطه) صادر میگردید. در شرایط فعلی وضعیت دو پرونده در حالت «دور باطل» قرار گرفته است.

بنا به مراتب مرقوم، استدعا دارم ضمن نقض رای معترض عنه، پس از تعیین تکلیف قرار صدرالذکر، با اتخاذ تصمیم نسبت به تقاضای تقسیط حقیر به شرح دعوی حاضر، موجبات رسیدگی به دادخواست تجدیدنظرخواهی از حکم اصلی را فراهم فرمائید.

                                                        با احترام مجدد-تجدیدنظرخواه؛