قراداد ودیعه (امانت) 800عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید

مودع (امانت گذار ) : خانم ……………. نام پدر .... به شماره ملی …………………….. نام پدر …….. شماره شناسنامه ………….. به نشانی ……………………………………………………………………………. مستودع ( امین ) : آقای :  آقای …………………. نام پدر اسمعلی شماره ملی ………………….  شماره شناسنامه ..... به نشانی فوق مورد ودیعه ( مورد امانت ) : 800 سکه تمام بهار آزادی طرح جدید انتقالی با جمیع توابع شرعیه و لواحق عرفیه آن بدون استثناء که امین با رؤیت مورد ودیعه ، وقوف کامل از تعداد و مشخصات و محل وقوع ، اقرار بتصرف و قبض مورد ودیعه نمود.نمونه امانت نامه شهود عبارتند از: 1- آقای / خانم ............................ فرزند.............. بشناسنامه ........................... صادره از ...................... متولد .................به شماره ملی ............................... ساکن ................................................................................ شغل ................................................................................................................................................... 2- آقای / خانم .................................... فرزند ...................... بشناسنامه ............................ صادره از .....................متولد .................... به شماره ملی ............................. ساکن ......................................................................................................................... شغل ..................................................................................................................................

که فی المجلس حضور داشتند و مورد امانت و تعداد و کم و کیف آن به رویت ایشان رسیده است. مدت : مادام العمر مودع از تاریخ زیر و امانت گذار در هر حال حق رجوع دارد و امین قبول ودیعه نمود و نیز متعهد گردید هر گاه رد مال ودیعه مطالبه شود نسبت به تحویل آن اقدام نماید . اجرت : رایگان است که مستودع متقبل به حفظ و نگهداری مورد ودیعه بطور مجانی گردید .

 

شروط : 1- ترتیب حفظ مال مورد ودیعه طبق متعارف و معمول محل با مستودع بوده و در عین حال امین هر تغییری را که برای حفظ مال مورد ودیعه لازم بداند می تواند اعمال نماید . 2- چنانچه امین موجب تعدی و تفریط مال مورد ودیعه گردد ضامن تلف یا نقصان مال مورد ودیعه می باشد . 3- مودع متعهد به تأدیه مخارجی که امین برای حفظ مال مورد ودیعه کرده می باشد هم چنین جنانچه رد مال ودیعه مستلزم مخارجی باشد بر عهده امانت گذار است . 4- با فوت امانت گذار این ودیعه باطل بوده و امین متعهد به رد مال مورد ودیعه به ورثه قانونی مودع می باشد. 5- هرگاه به هنگام لزوم رد مال مورد امانت طبق مفاد این سند ، امین از رد آن امتناع ورزد از تاریخ امتناع احکام امین به او مترتب نشده و ضامن تلف و هر نقص یا عیبی است که در مال ودیعه حادث شود اگر چه عیب یا نقص مستند به فعل او نباشد و همچنین این عمل خیانت درامانت بوده و امانت گذار حق طرح دعوی حقوقی و کیفری خواهد داشت. 6- مودع در صورت رجوع ( هم چنین ورثه قانونی امانت گذار پس از درگذشت مودع ) محق باسترداد مال مورد ودیعه و تحویل گرفتن آن از مستودع می باشند و حق دارند علیه امین (مستودع) یا علیه ورثه قانونی امین اجرائیه صادر کنند .نمونه امانت نامه 7- امین در همه حال می تواند بنا بواسطه ضرورت های مورد تشخیص خود مال مورد ودیعه را رد کند و اگر به مودع دسترسی نداشته باشد و یا اگر مودع از قبول رد خودداری ورزد امین حق دارد مال مورد ودیعه را از طریق دادگاه صالحه رد نماید . 

امضاء مودع:                                                                                   امضاء مستودع:    

شاهد اول:                                                                                           شاهد دوم: