یکی از دلایل فروش پایین که ممکن است شما را به توقف فروش یک محصول ترغیب کند، مشتریان مرددی هستند که در نهایت با بیان دلایلی از خرید محصول شما منصرف می شوند. سعی کنید به سادگی دلایل آنها را نپذیرید و به دنبال راه حلی برای غلبه بر تردید آنها باشید.

🔻به کارگیری 6 توصیه زیر، کمک می کند تا حتی در شرایط فروش نامطلوب، پروسه فروش موفق تری داشته باشید:

1️⃣ از مشتریان بالقوه در مورد دلیل منصرف شدن از خرید محصولتان سوال کنید. دانستن این دلایل حیاتی، به شما کمک می کند تا بتوانید بر عدم اطمینان آنها غلبه کنید.

2️⃣ بر دستاوردها، موفقیت های کوچک و ویژگی های منحصر به فرد کارتان، هرچند کوچک و کم تعداد، تمرکز کنید. فروشندگان موفق از اینها برای تاثیرگذاری بر مشتریان و رفع تردید آنها استفاده می کنند.
وبینار برگزار کنید و مشتریان بالقوه را به آن دعوت کنید، محتوای آموزشی در اختیارشان قرار دهید، آنها را به پرسیدن سوال ترغیب کنید و ... جواب مثبت آنها به دعوت های شما، به معنی آینده خوب فروش شماست.

3️⃣ فرآیند کشف نیازها، قطعا مهمترین گام در چرخه فروش است.
وقتی یک مشتری به شما مراجعه می کند، سعی کنید سوالاتی در مورد مشکلی که برایش ایجاد شده بپرسید و پروسه کارش را متوجه شوید. با دانستن این اطلاعات، می توانید با دادن راهکارهای مناسب، شانس تبدیل شدن او به یک مشتری بالفعل را افزایش دهید.

4️⃣ یکی از راه های خوب نشان دادن اعتبار، این است که به مشتریان نشان دهید چطور در گذشته به سایر مشتریان کمک کرده اید. موفقیت خود در گذشته را با اعتبار نامه های مشتریان (Testimonial)، نظرات، جایزه ها، اعتبارنامه ها و کیس های مطالعاتی نشان دهید.

5️⃣ در نظر بگیرید که محصول شما مورد نیاز چه طیفی از جامعه و شرکت ها است و افرادی را که تصمیم گیرنده در خرید هستند، پیدا کنید. ارتباط با این افراد موجب می شود تا در هنگام نیاز به محصول شما در یک شرکت یا ارگان، این فرد به عنوان مبلّغ شما عمل کند.

6️⃣ هر مشتری، نیازهای متفاوتی دارد و شما نمی توانید همه آنها را برآورده کنید. در صورتی که قادر به رفع نیازهای مشتریان نیستید، آنها را به سایر رقبا ارجاع دهید و در اسرع وقت تغییری در روش کارتان ایجاد کنید تا بتوانید پاسخگوی طیف وسیعی تری از مشتریان باشید.