دور برگردان ها معمولا در امتداد بلوارها، پیش از ورود به میدان ها، پیش از ورود به اتوبان ها و جاده های یک طرفه خارج از شهر تعبیه شده اند. در صورتی که نیاز به دور زدن و رفتن به لاین مخالف داشته باشید بایستی سرعت خود را به حداقل برسانید و وارد دور برگردان شوید و سپس با نهایت دقت و احتیاط اقدام به دور زدن کنید زیرا در صورت وقوع تصادف این شما هستید که مقصر شناخته میشوید.

دور برگردان ها تغییر جهت مسیر هایی هستند که معمولا در خیابان های اصلی شریانی درجه اول، اتوبان، و بزرگراه ها واقع شده تا اتومبیل بتواند از طریق آن، از لاین رفت به لاین برگشت که معمولا با مانع از هم جدا شده اند تغییر مسیر دهد.

تصادف در دور برگردان دارای قوانین مختلفی است؛ برخی از این قوانین عبارتند از توقف هنگام دور گرفتن و اجازه عبور خودرو هایی که به صورت مستقیم در لاین دیگر در حال حرکت هستند و بررسی آن تا زمانی که شرایط برای قرار گیری در لاین مورد نظر فراهم شود.

حق تقدم در دور برگردان

حق تقدم در دور برگردان معمولا با اتومبیل هایی است که پیش از دور زدن خودرویی در آن لاین قرار داشته اند و فرد قبل دور زدن و قرار گیری کامل در لاین مورد نظر، باید مکث کافی داشته و بعد حرکت کند.