برای دریافت پلاک هر شهری باید در آنجا سکونت داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید که پلاک تهران را دریافت کنید، باید ساکن پایتخت باشید. اگر ساکن مشهد هستید و می‌خواهید که پلاک آن شهر را دریافت کنید، باز هم باید ساکن مشهد باشید. بعضی از افراد، نشانی‌های اشتباه و ساختگی در هنگام تعویض پلاک ارائه می‌کنند. اما این کار نتیجه‌ای نخواهد داشت چون کارت خودرو به نشانی مطرح‌شده از سوی شما فرستاده می‌شود و اگر نشانی دروغین داده باشید، کارت خودرو برگشت خواهد خورد و مشکلاتی برای پیگیری و رسیدن به آن برای‌تان به‌وجود خواهد آمد. این را در ذهن داشته باشید تا حالت‌های مختلفی از تعویض پلاک در شهر دیگر را هم برای‌تان بگوییم:

 

– اگر محل سکونت‌تان را تغییر داده‌اید، می‌توانید مدارک خود را به پلیس به‌اضافه ۱۰ ارائه کنید و تغییر محل زندگی‌تان را اعلام نمایید. در این حالت در صورت تاییدشدن مدارک‌تان امکان مراجعه به یکی از شعب تعویض پلاک، فک پلاک قبلی و دریافت پلاک شهر جدید محل سکونت‌تان وجود خواهد داشت.

 

– اگر مدام در بین دو شهر در تردد و رفت‌وآمد هستید، امکان تعویض پلاک خودرو وجود نخواهد داشت و باید با همان پلاک قبلی‌تان تردد میان دو شهر را ادامه بدهید. در واقع، اگر به شکل موقتی در بین دو شهر یا شهرستان‌های مختلف در تردد هستید، نیازی به تعویض پلاک ندارید.

 

– برخی از افراد هم هستند که دو خانه در دو شهرستان‌ مختلف دارند. اگر این افراد دارای دو خودرو باشند، باتوجه به نشانی‌های‌شان در هر شهرستان می‌توانند برای هر خودرو در شهرستان موردنظر پلاک بگیرند.