ریاست محترم دادگاه خانواده 

سلام علیکم

احتراما به استحضار می رساند اینجانب به موجب تصویر مصدف عقدنامه شماره ——–مورخ————-دفترخانه — شهرستان شیراز با خوانده عقد دائم ازدواج منعقد کرده ایم، خوانده به مدت 3 سال بدون دلیل موجه قانونی و شرعی و بدون اجازه اینجانب منزل مشترک را ترک کرده اند. اینجانب علاوه بر مراجعات مکرر و 2 فقره اظهارنامه قانونی به شماره—— و —– به تاریخ—— و —— برا ایشان ارسال کرده ام که حاظر به تمکین نشده اند.

ایشان نهایتا به موجب دادنامه قطعی به شماره———-به تاریخ ——صادر شده از شعبه —-دادگاه تجدید نظر استان فارس، به عنوان خوانده محکوم به الزمان تمکین شده اند اما همچنان حاظر به تمکین و انجام وظایف قانونی و شرعی خود نسبت به اینجانب نمی باشند. نظر به عدم تمکین همسرم و این‌که اینجانب توانایی اداره زندکی دیگری را دارم و با توجه به شرایط ایجاد شده عسر و حرج شده و ادامه این وضعیت برایم غیرقابل تحمل شده است، لذا با توجه به شرح خواسته و به استناد بلند 3 ماده 16 قانون حمایت خانواده مصوب 1353 صدور حکم مبنی بر ازدواج مجدد به انضمام کلیه خسارات و هزینه دادرسی را استدعا دارم.

 

نکته: می توان در این دادخواست ازدواج مجدد به تعداد فرزندان دختر و پسر یا این‌که حاصل ازدواج فرزندی نبوده است نیز اشاره کرد. برای نمونه این جمله: لازم به ذکر است که حاصل زندگی مشترک در طول مدت ——— سال تعداد —–فرزند پسر/دختر /بدون فرزند است.