تعیین خواسته: صدور حکم مبنی بر تعدیل اقساط محکوم به

 

 

 

دلایل و منضمات دادخواست: دادنامه شماره ……………………….. و دادنامه شماره …………………………. استشهادیه، رسید اقساط واریزی، گردش حساب بانکی، قرارداد اجاره

 

 

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی …………..

با سلام

 

احتراما به استحضار می رساند به موجب دادنامه شماره ……………….. صادره از شعبه ………… دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی ………………….

 

پس از موافقت با اعسار اینجانب و حکم به تقسیط محکوم به، به میزان ………. میلیون ریال پیش پرداخت و ماهیانه به عنوان ………… میلیون ریال اقساط مشخص گردید. اما به دلایلی اینجانب در مرحله اول مبلغ ………….. میلیون ریال و 4 قسط …… میلیون تومن پرداخت کرده ام که در مجموع 7 قسط پرداخت شده است، مستند پرداختی ضمیمه دادخواست است.

حسب استعلامات به عمل آمده از اداره ثبت اسناد و املاک اینجانب فاقد اموال غیر منقول می باشم و به موجب استعلامات انجام شده از بانک های سطح شهر نیز فاقد موجودی کافی می باشد. در حال حاضر مستاجر هستم و اجاره خانه به مبلغ ماهیانه …………. میلیون ریال پرداخت می شود، قرارداد اجاره ضمیمه شده است.  

 

با توجه به اینکه اینجانب یک کارگر ساده می باشم و با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی فعلی جامعه، افزایش لجام گسیخته تورم ناشی از وضعیت بد اقتصادی ناشی از رکود و تحریم و مضافاً معیشت اینجانب، بسیاری از مشاغل از جمله شغل اینجانب به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی، دچار چالش و رکود شده و با عنایت به اینکه اعسار و ایسار اشخاص، تابع زمان و مکان بوده و بسته به شرایط اقتصادی و معیشتی واشخاص و وضع اقتصادی جامعه، در حال تغییر می باشد؛ با توجه به ماده ۱۱ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی در تعیین اقساط باید میزان درآمد مدیون و معیشت ضروری او لحاظ شده و به نحوی باشد که او توانایی پرداخت آنرا داشته باشد.

بنابراین دادگاه من حیث المجموع مستنداً به مفهوم مخالف مادتین ۱۱ ،۹ ،۸ ،۶ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ خواهان را معسراز پرداخت یک جای محکوم به تشخیص و آنرا تقسیط نموده است.

لذا به لحاظ شرایط مطرح شده و افزایش هزینه ها و افزایش چشمگیر تورم در طی این مدت و ثابت ماندن در آمد بنده و همچنین شرایط بیماری افراد تحت تکلف(مادر و خواهر) توان پرداخت مبلغ مشخص گردیده را ندارم و با تقدیم این دادخواست و استشهادیه ضمیمه شده به دادخواست استدعای تعدیل و کاهش اقساط محکوم به را دارم.

 

در عمل پرداخت این مبلغ در ماه برای بنده غیر ممکن گشته با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی و حقوق دریافتی درخواست رسیدگی و صدور حکم شایسته به تعدیل در مورد اقساط را دارم.

 

از بذل توجه و مساعدت جنابعالی کمال قدردانی را دارم.

 

 

 

با تشکر فراوان

 

نام و نام خانوادگی خواهان