در عصر حاضر، کالا و خدمات می‌توانند به هزاران کیلومتر دورتر از محل تولید خود منتقل شوند و در آن‌جا مصرف گردند. این انتقال از طریق مجموعه‌ای از تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان در میان کشورهای گوناگون و از طریق خرید و فروش بین المللی و انعقاد قرارداد فروش بین المللی صورت می‌گیرد. به این ترتیب، برای بین‌المللی قلمداد شدن خرید و فروش بین‌المللی کالا و خدمات لازم است، عناصر بین‌المللی وجود داشته باشند. این عناصر شامل اختلاف در تابعیت خریدار یا فروشنده و حمل کالا در بین حداقل دو کشور می‌باشند. خرید و فروش بین المللی کالا از طریق انعقاد قراردادها‌ی فروش بین المللی صورت می‌گیرد.