قرارداد اجاره به شرط تملیک

 

 

 

موجر : خانم / آقای فرزند آقای و نام مادر خانم دارای شماره شناسنامه صادره از متولد ساکن :

 

 

 

مستاجرین : خانم / آقای فرزند آقای و نام مادر خانم دارای شماره شناسنامه صادره از متولد ساکن :

 

 

 

مورد اجاره : تمامت شش دانگ یک آپارتمان طبقه سمت دارای پلاک فرعی از اصلی مفروز و انتزاعی از پلاک فرعی از اصلی مرقوم به انضمام شش دانگ یک باب انباری واقع در زیر زمین دارای پلاک فرعی از اصلی فوق الذکر و مفروز و انتزاعی از پلاک فرعی از اصلی نامبرده و واقعات در اراضی بخش ثبتی تهران با جمیع توابع و لواحق شرعیه و عرفیه آن بدون استثناء و با قدر السهم از عرصه کل و از سایر قسمت های مشاعی و مشترک طبق قانون تملک آپارتمان ها و آیین نامه اجرایی آن و و محدوده و مورد ثبت سند مالکیت شماره مورخ / / صفحه جلد به شماره چاپی صادره به نامه موجر با انضمام برق مشترک پرونده و آب مشترک شماره اشتراک و از گاز شهری مشترک شماره شناسایی و منصوبه های در آن و جهت سکونت مستاجر و با عائله درجه یک وی که مستاجر با رویت مورد اجاره ، وقوف کامل از محل وقوع ، حدود و مشخصات قبول و اقرار به تصرف و قبض مورد اجاره نمود .

مدت : از تاریخ لغایت مدت سال کامل شمسی ( معادل ماه تمام خورشیدی ) که به قراره مستاجر از آغاز مدت استیفای منافع کرده .

 

 

 

مال الاجاره : مبلغ ریال رایج برای تمام کل مدت مرقوم (به قراره ماهانه مبلغ ریال ) که مبلغ به عنوان پپیشکی نقدی و فی المجلس از کل مال الاجاره از سوی مستاجر به موجر تادیه گردیده باقراره و مابقی را مستاجر متعهد و ملتزم گردیده در ریال طبق قبض رسمی صادره این دفتر خانه به موجر تادیه و تسلیم نماید .

 

 

 

شروط :

 

1- پرداخت مالیات ها و عوارض و تعمیرات کلی به عهده موجر و تعمیرات جزئی و رنگ آمیزی و نقاشی مورد اجاره جهت استفاده بهتر به عهده مستاجر است .

 

2- مستاجر متعهد به حفظ و نگه داری مورد اجاره می باشد و به عبارت دیگر مسئول جبران خسارت وارده و کسر و انکسار شیشه ها ، درب و پنجره ها و قفل و دستگیره ها است .

 

3- مستاجر حق هیچ گونه تعمیری در بنای مورد اجاره ندارد .

 

4- . مستاجر حق انتقال مورد اجاره را به هیچ صورت حتی به عنوان نمایندگی ، مشارکت ، وکالت و صلح و غیره ولو به عنوان مشاع یا مفروزاً جزئا و کلا ندارد .

 

5- مستاجر حق تغییر استفاده از مورد اجاره را ندارد و باید به نحو مذکوره و صرفاً جهت سکونت خود و عائله درجه یک خود از آن استفاده نماید .

 

6- حق بازرسی و بازدید از مورد اجاره طی مدت این اجاره جهت اعمال نظارت برای موجر می باشد 

 

7- هرگونه خرید و نصب اموالی در بنای مورد اجاره با مستاجر خواهد بود و در صورتی که در اصل بنا نصب شده باشد حق برداشتن آن را ندارد .

 

8- ضمن العقد لازم حاضر و ضمن العقد خارج لازم که با قراره طرفین عقد خارج لازم شفاهاً بین آنان منعقد گردیده شرط و مقرر شده که چنانچه مستاجر قبل از پایان مدت اجاره نسبت به تسویه کامل باقیمانده مال الاجاره مرقوم اقدام نموده و یا تمام اقساط مال الاجاره را پرداخته باشد و یا در هر مورد به نفع موجر به صندوق ثبت سپرده باشد با ارائه قبوض مثبته اعم از لاشه قبوض اقساطی مزبور و یا قبض سپرده مرقوم به دفتر خانه حق دارد عین مستاجره را در مالکیت خود در آورد .

 

9- در اجرای مفاد شرط 8 فوق الذکر موجر به مستاجر به موجب همین اجاره نامه اختیار وکالت تام و تمام می دهد که از طرف موجر آنچه که لازمه تملک عین مستاجره است اعم از پرداخت مالیات ، عوارض ، حق الثبت و سایر هزینه های قانونی و اخذ پایان کار و گواهی ها و اخذ پاسخ استعلامیه ها اقدام و سند رسمی مربوطه را به ملکیت و به نام خود تنظیم و امضاء نماید و کل مال الاجاره پرداختی موصوفه در این رابطه به عنوان ثمن مورد معامله تلقی می گردد و نیز مستاجر در صورت تملیک حق خواهد داشت که کافه خیارات خصوصاً خیار غبن هرچند فاحش را ضمن العقد انتقال قطعی از موجر (انتقال دهنده ) اسقاط نماید .

 

10- چنانچه مستاجر نتواند باقیمانده اقساط مرقوم مال الاجاره را پرداخته و یا نخواهد آن را بپردازد و یا نخواهد آن را بپردازد و یا پرداخت سه قسط از اقساط مزبور متوالیاً یا متناوباً و یا بعضاً یا تماماً به تاخیر افتد شرط های 8 و 9 مندرجه فوق کان لم یکن تلقی می گردد و عدم تادیه وجوه اقساط به شرح بالا موجب فسخ از طرف موجر برای بقیه مدت خواهد بود .

 

11- در صورت وقوع فسخ مستاجر متعهد به تخلیه و تحویل مورد اجاره به موجر می باشد و از تاریخ فسخ تا زمان تخلیه و تحویل مستاجر متعهد به پرداخت اجرت المثل معادل اجرت المسمی بوده و در این صورت وجوه پرداختی بابت اجور بوده و به عنوان ثمن معامله تلقی خواهد شد .

 

12- مستاجر همچنین متعهد به پرداخت بدهی های برق اختصاصی تماماً و به قدر الحصه از بدهی های برق و آب و گاز مشترک در صورت وقوع فسخ تا روز تخلیه و تحویل می باشد و الا موجر می تواند آنرا پرداخته و با ارائه قبوض از مستاجر مطالبه و وصول کند .

 

13- ضمن العقود موصوفه موجر از تاریخ زیر لغایت مدت بیست سال تمام در صورتی که مستاجر مبادرت به ایفای تعهدات مزبور در داخل فرجه های قانونی نماید حق نفی اختیار و حق عزل مستاجر را از وکالت اعطایی به مستاجر (که طبق شرط نهم تفویض اختیار و وکالت شده ) از خود سلب و ساقط کرده و نیز حق ضم امین یا ضم وکیل را در آن مدت (به شرط ایفای تعهدات مرقوم از جانب مستاجر )ندارد .

 

 

 

سایر مستندات :

 

1-گواهی مالیاتی شماره سرممیزی تهران

 

2- پاسخ استعلامیه شماره ثبت منطقه تهران .

 

تاریخ

 

امضاء