متن حقوقی سند استعفای وکیل / عزل وکیل

 

 

(موکل و وکیل هر دو سند را امضاء می‌کنند – شخص ثالث از طرف وکیل امضاء می‌کند)

 

در تاریخ فوق الذکر حاضر دفتر گردید:خانم ………………. (با مشخصات فوق) وکالتا از طرف وکیل سند وکالتنامه شماره ………… مورخ …………. این دفترخانه (آقای ……………….. با مشخصات فوق) و سپس بعدالحضور در کمال صحت و سلامت اقرار و اعتراف صریح نمود که نسبت به وکالت مذکور تا کنون هیچ گونه عمل و اقدامی انجام نشده است و اقدام به استعفاء از حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه مذکور از طرف وکیل سند مرقوم نمود و دیگر هیچ حق و حقوقی برای وکیل باقی نماند و هرگونه عمل و اقدام وکیل از تاریخ این سند به بعد فاقد اثر و ارزش قانونی می‌باشد و این موضوع مورد پذیرش موکلین سند وکالتنامه فوق‌الذکر خانم ……………. و آقای ……………….. (با مشخصات فوق‌الذکر) قرار گرفت و وکالتنامه مورد نظر با حضور و درخواست و تائید طرفین فسخ و باطل و از درجه اعتبار ساقط گردید و نامبردگان حق هرگونه ادعا و اعتراض تحت هر عنوان در حال و آینده را از خود سلب و ساقط نمودند.

 

(موکل و وکیل هر دو سند را امضاء می‌کنند)

در تاریخ ……….. حاضر دفترگردید ………………….. (با مشخصات فوق‌الذکر) به عنوان وکیل سند وکالتنامه شماره …………… مورخ …………… این دفتر و سپس بعدالحضور در کمال صحت و سلامت اقرار و اعتراف صریح نمود که نسبت به وکالت مذکور تا کنون هیچ گونه عمل و اقدامی انجام نداده است و اقدام به استعفاء از حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه مذکور نمود و دیگر هیچ حق و حقوقی برای وکیل باقی نماند و هرگونه عمل و اقدام وکیل از تاریخ فوق فاقد اثر قانونی می‌باشد که این موضوع مورد پذیرش موکل ……………….. (با مشخصات فوق الذکر) قرار گرفت و وکالتنامه مورد نظر فسخ و باطل و از درجه اعتبار ساقط گردید.

(صرفا وکیل سند را امضاء می‌کند)

 

در تاریخ ……… حاضر دفتر گردید آقای/خانم ……………… (با مشخصات فوق‌الذکر) ساکن نشانی مذکور به عنوان وکیل سند وکالتنامه شماره ……………. مورخ ………….. این دفترخانه / دفترخانه ………  ....... و سپس بعدالحضور در کمال صحت و سلامت اقدام به استعفاء از حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه مذکور نمود و دیگر هیچ حق و حقوقی برای وکیل باقی نماند و هرگونه عمل و اقدام وکیل از تاریخ فوق به بعد فاقد اثر قانونی می‌باشد و وکالتنامه مذکور فسخ وباطل واز درجه اعتبار ساقط گردید، مراتب استعفای وکیل طی اخطاریه ……… مورخ ……….. به موکل (آقای/خانم …………. با مشخصات فوق‌الذکر) اعلام گردید.

 

(هر دو طرف را امضاء می‌کند)

 

بتاریخ این سند حاضر دفتر گردید: خانم …..….. (با مشخصات فوق‌الذکر) به عنوان وکیل اسناد وکالتنامه شماره‌های ……… مورخ ……….. و ……….. مورخ ……… دفتر اسناد رسمی شماره …….  .... و سپس بعدالحضور در کمال صحت و سلامت اقدام به استعفاء از حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه‌های مذکور نمود و دیگر هیچ حق و حقوقی برای وکیل باقی نماند و هرگونه عمل و اقدام وکیل از تاریخ این سند به بعد فاقد اثر و ارزش قانونی می‌باشد و این موضوع مورد پذیرش موکل خانم ……….. (با مشخصات فوق الذکر) قرار گرفت و وکالتنامه‌های مذکور با حضور و درخواست و تائید طرفین فسخ و باطل و از درجه اعتبار ساقط گردید و نامبردگان حق هرگونه ادعا و اعتراض تحت هر عنوان در حال و آینده را از خود سلب و ساقط نمودند.

 

 

 

ستون ملاحظات دفتر:

در تاریخ ………… برابر نامه مکانیزه شماره …………… دفتر اسناد رسمی شماره ………. شهر ………. استان تهران و بشرح سند ………… مورخ ………. تنظیمی دفتر اسناد رسمی شماره ……….. شهر ……… استان .... وکیل وکالتنامه شماره ………. مورخ ………… ایندفتر از مقام خود استعفا نموده است.

 

۱- اخطاریه مربوط به عزل وکیل (در اخطاریه نشانی مخاطب نشانی فوق نوشته نشود بایستی آدرس کامل نوشته شود والا پست اخطاریه را برمی‌گرداند)