قوانین جرائم کامپیوتری چیست؟

قانون جرایم کامپیوتری با طیف گسترده ای از جرائم جنایی که با استفاده از یک رایانه یا دستگاه الکترونیکی مشابه انجام می شود، رسیدگی می شود.

تقریبا تمام این جنایات به صورت آنلاین انجام می شود. اینترنت نوعی ناشناسی برای مجرمان و دسترسی بالقوه به اطلاعات شخصی، کسب و کار و دولت است.

بسیاری از جرایم کامپیوتری به عنوان وسیله ای برای سرقت پول یا اطلاعات ارزشمند مرتکب شده اند، هر چند سود مالی همیشه هدف نیست.

در حقیقت، برخی از حوادث ترسناک جرایم کامپیوتری، هکرها را به دنبال “حق برانگیختن” از طریق غلبه بر اقدامات امنیتی دولت یا شرکت های امنیتی سایبری می دانند.

هک، دزدی دریایی و تروریسم سایبری

هک شدن یکی از مشهورترین انواع جرم کامپیوتری است. در این زمینه، این اصطلاح به دسترسی غیر مجاز سیستم کامپیوتری دیگری اشاره دارد. این نفوذها اغلب برای راه اندازی برنامه های مخرب به نام ویروس ها، کرم ها و اسب های تروجانی که می توانند کل شبکه کامپیوتر را خاموش یا نابود کنند اجرا می شوند.

هک کردن همچنین به عنوان راه برای گرفتن شماره کارت اعتباری، کلمه عبور اینترنتی و سایر اطلاعات شخصی انجام می شود.

با دسترسی به پایگاه داده های تجاری، هکرها می توانند این نوع از اقلام را از میلیون ها کاربر اینترنت در یک لحظه سرقت کنند.

دزدی دریایی اینترنت یکی دیگر از جرایم رایج است. دزدی دریایی شامل انتشار مواد حق تالیف بدون اجازه مالک می باشد. از اوائل دهه 1990، وب سایت های به اشتراک گذاری موسیقی بسیار محبوب بودند و بسیاری از آنها به نقض قانون عمل می کردند. فیلم ها، بازی های ویدئویی، کتاب های الکترونیکی و نرم افزار هم اکنون در اینترنت نیز مورد غارت قرار می گیرند.

برآوردها توسط صنعت سرگرمی هزینهای سالانه اینترنت دزدی دریایی را در میلیاردها دلار به ارمغان می آورد، هرچند شواهدی وجود دارد که دامنه تاثیر اقتصادی توسط صنعت به شدت تحقیر شده است تا تلاش کند کنگره را مجبور به تصویب مقررات بیشتر کند.

تروریسم سایبری یک پدیده نسبتا جدید است. این جنایات شامل حملات انگیزه سیاسی به اهداف مانند وب سایت های دولتی یا شبکه های تجاری می شود. چنین حملاتی به اندازه ای بزرگ در نظر گرفته می شود که باعث ایجاد ترس و وحشت در میان جمعیت قربانی می شود.

با توجه به اینکه بازارهای مالی در حال حاضر از طریق اینترنت به فروش می رسند و بسیاری از معاملات دیگر در اینترنت انجام می شود، خطر تروریسم اینترنتی توجه زیادی را به خود جلب کرده است.با این حال، موارد واقعی این نوع جرم نادر است.

سرقت هویت و سایر تقلب ها

مشکل سرقت هویت قبل از توسعه اینترنت وجود داشت. با این وجود، این جنایات اغلب شامل استفاده از رایانه است؛ به عنوان مجرمین، خریداران اینترنتی و دیگر کاربران وب را به افشای شماره های امنیتی اجتماعی، حساب بانکی و اطلاعات کارت اعتباری، آدرس های خانه و موارد دیگر ترفند می کند.

یک طرح رایج به نام “ایمیل فیشینگ” شناخته شده است. این کار با ارسال قربانیان یک ایمیل حاوی لینک به یک وب سایت که قربانیان به طور مرتب استفاده می کنند. ایمیل به قربانیان می دهد تا اطلاعات حساب خود را در وب سایت به روز کنند، اما زمانی که قربانیان بر روی لینک در ایمیل قرار می گیرند، آنها به یک وب سایت جعلی منتقل می شوند که مخفیانه اطلاعاتی را وارد می کند.

قاچاق آنلاین، بدرفتاری و جنایات جنسی

برخی از جدی ترین جرایم کامپیوتری، هیچ ارتباطی با ایجاد پول، دستیابی به اهداف سیاسی یا نشان دادن مهارت های هکر ندارند. در عوض، آنها طراحی شده اند تا موجب آسیب عاطفی به قربانی شوند.

وب سایت های رسانه های اجتماعی مجرمین را قادر به انتشار مواد مضر یا شرم آور به عنوان راهی برای آسیب رساندن به دیگران می دانند. هنگامی که عکس ها و یا موارد دیگر ارسال و به صورت آنلاین منتشر می شوند، ممکن است قربانیان حذف شوند.

آلودگی از این نوع فعالیت ها به ویژه برای کودکان سنین مدرسه ای که برای آزار و اذیت اجتماعی حساس هستند، بسیار مخرب است.

تعدادی از جرایم جنسی نیز با استفاده از کامپیوتر متعهد می شوند. قاچاق پورنوگرافی کودکان یک نمونه است. مقامات فدرال و ایاالت متحده این پرونده ها را به شدت محاکمه می کنند؛ مجرمین متهمین اغلب به دهه های زندان محکوم می شوند.

اجرای قانون همچنین منابع قابل توجهی را برای جلب شکارچیان آنلاین که سعی در جذب قربانیان غیرقانونی برای اهداف جنسی دارند، اختصاص می دهد. اغلب مجرمان اغلب اتاق های گفتگوی اینترنتی را کشف می کنند، جایی که آنها به عنوان جوانان در معرض ابتلا به عواقب روحانی قرار می گیرند.

دلایل استخدام یک وکیل جرایم کامپیوتری

اگر به یک جرم کامپیوتری متهم شده اید، به یک وکیل مدافع با تخصص فنی و حقوقی نیاز دارید. وکلای مدافع این منطقه همچنین به کارشناسانی که می توانند مدارک دیجیتال را بررسی کنند و در صورت لزوم شهادت دهند، دسترسی داشته باشند.