برای شروع قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تصرف عدوانی به چه معنی است. بسیاری از ما تا به حال در جامعه یا در جاهای دیگری مانند جمع دوستان، فامیل و آشنایان کلمه تصرف عدوانی را شنیده‌ایم، اما زمانی دقیقی برای تصرف عدوانی نمی‌دانیم ما در این مقاله این مفهوم را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

تصرف عدوانی از دو کلمه تصرف و عدوانی تشکیل شده است و برای آن که معنی آن را به طور کامل بدانید، باید هر یک از این کلمات را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. در ابتدا معنی تصرف را توضیح خواهیم داد، تصرف داشتن به این معنی است که شما می توانید از مالییا هر وسیله دیگری استفاده کنید، این کلمه یک مفهوم کاملاً حقوقی می‌باشد و با معنی فقهیید ارتباطی مستقیم دارد.

درید داشتن یک مال به این معنی است که شما می‌توانید از آن هر استفاده ‌ای داشته باشید، به بیان ساده ‌تر باید بگوییم اگر شما مالی را در تصرف یا در ید خود داشته باشید، در قانون به عنوان مالک آن مال شناخته خواهید شد و نکته بسیار مهم این است که هیچ ‌کسی، به هیچ عنوانی و تحت هیچ شرایطی نمی ‌تواند این مال را از مالکیت شما خارج کند، مگر آن که از طریق قانون و احکام قانونی دلیل و منطق محکمی داشته باشد.