در این قسمت قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم که برای اثبات تصرف عدوانی به چه مدارکی نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید، همان‌طور که در مطالب بالا هم گفتیم، تصرف عدوانی دو نوع دارد، و به تصرف عدوانی کیفری و تصرف عدوانی حقوقی تقسیم می شود، لازم به ذکر است، که مدارک مورد نیاز برای هر یک از این انواع تصرف عدوانی اگر چه شباهت‌هایی با یکدیگر دارد، اما تفاوت‌هایی هم خواهد داشت، ما در این مقاله مدارک مورد نیاز برای هر دو نوع تصرف عدوانی را بیان خواهیم کرد.

یکی از مهم‌ترین مدارکی که شما باید در دست داشته باشید، مدرکی است، که اثبات کند آن کس که ملک که شما را تصرف کرده است، این کار را به طور عمدی انجام داده است. برای این کار می‌توانید از مدرک های مختلفی استفاده کنید، به‌عنوان مثال اگر شاهدی در آن لحظه حضور داشته باشد، می توانید برای اثبات حقانیت خود به راحتی از او کمک بگیرید.

موضوع بسیار مهمی که در رابطه با شهادت در دادگاه باید به آن توجه داشته باشید، این است، که شهادت بر فعل انجام می‌شود،یعنی شخصی باید خود با گوش‌هایش شنیده باشد، که شخص متصرف به شما می‌گوید که من به هیچ عنوان این ملک را تخلیه نخواهم کرد.

تعداد کسانی است، که برای شما شهادت می دهند، باید ذکر کنیم

نکته دیگری که در رابطه با شهادت باید آن را در نظر بگیرید، تعداد کسانی است، که برای شما شهادت می دهند، باید ذکر کنیم، که متأسفانه در قانون ایران شهادت دو زن معادل با شهادت یک مرد می باشد، پس به این موضوع هم توجه ویژه ‌ای داشته باشید.

البته اگر شاهدی در آن لحظه حضور ندارد، شما می‌توانید با ضبط صدای شخص، پیامی که به شما داده است، و …این موضوع را به دادگاه اثبات کند و محدودیتی در این موضوع وجود نخواهد داشت. توجه داشته باشید، که برای تصرف عدوانی باید سندی را به دادگاه ارائه دهید، که بر طبق آن سند مالک آن ملک شما می‌ باشید، این موضوع با اهمیتی است، که باید به آن دقت ویژه ‌ای داشته باشید.

به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای اثبات حقانیت خود در پرونده‌هایی مانند تصرف عدوانی از یک وکیل استفاده کنید،یک وکیل با توجه به مهارت و تخصصی که دارد، به آسانی می‌تواند به شما بگوید که برای اثبات حق خود به چه مدارکی نیاز خواهید داشت.

توجه داشته باشید، که ما مدارک مورد نیاز را در مطالب بالا توضیح داده ایم، اما این‌ که شما در حال حاضر چه مدرکی دارید، و چگونه می ‌توانید از آن مدرک به نفع خود در دادگاه استفاده کنید، موضوع بسیار مهمی است، که وکیل می‌تواند در این رابطه به شما کمک کند.