یکی از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با رد اتهام تصرف عدوانی باید به آن توجه داشته باشید، این است، که باید مدارک معتبری را برای این کار در اختیار داشته باشید،

البته به این نکته توجه کنید، که اگر می دانید این اتهام (تصرف عدوانی) به نا حق و اشتباه به شما وارد شده است، به دنبال ارائه مدارک برای رد اتهام باشید، در غیر این صورت کار شما سخت تر خواهد بود و طبیعتا مجازاتی را هم که برای شما در نظر می گیرند، بیشتر می باشد، زیرا شما به دنبال فریب قاضی و مرجع قضایی بوده اید.

برای اثبات تصرف عدوانی به شاهد نیاز می باشد

به این موضوع توجه داشته باشید، که برای اثبات تصرف عدوانی به شاهد نیاز می باشد، تا به قاضی این موضوع ثابت شود، که تصرف عدوانی صورت گرفته‌ شده به صورت عمدی می باشد. حال به این موضوع توجه داشته باشید، که اگر شما بتوانید این موضوع را اثبات کنیم، که در زمان مورد نظر شاکی به محلی که او و شاهدهای او اظهار می ‌دارند، حضور نداشته اید می توانید از خود رفع اتهام کنید.

به عنوان مثال شاکی ادعا می‌کند که شما در روز چهارشنبه مورخ …درمحل منزل مسکونی که پرونده در رابطه با او است، حضور داشته‌ اید و دو شاهد را هم برای اثبات ادعای خود دارد، حال اگر شما بتوانید با ارائه مدارک معتبر دیگری به این نتیجه برسید و قاضی را مجاب کنید، که در آن تاریخ در آن محل حضور نداشته اید، می توانید از خود رد اتهام کنید.

در موارد دیگری اگر به ناحق به شما اتهام وارد شده باشد، می ‌توانید این اتهام را از خود دور کنید، توجه داشته باشید، که در رابطه با تصرف عدوانی با توجه به مدارکی که شخص مقابل شما برای اثبات دعوی خود ارائه می دهد، می‌توانید رد اتهام کنید، و این موضوع بسیار ساده می‌باشد، اگر شما یک وکیل چیره‌دست و حاذق را در اختیار داشته باشید.

در این قسمت باز هم باید به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید، که اگر شما به هر طریق یکی از انواع تصرف عدوانی را انجام داده اید و مرتکب یک جرم شده‌اید به جای آن که وقت خود را برای اثبات بی‌گناهی خود ( که، البته بی‌گناه هم نیستید ) هدر دهید، به دنبال راهی باشید، تا بتوانید رضایت شاکی خصوصی را جلب کنید، در این حالت در زمان کمتر و البته با صرف انرژی بسیار کمتری هم می ‌توانید از خود دفاع کند.