همان ‌طور که می ‌دانید آزادی در جامعه امروز یک امر بسیار مهم تلقی می ‌شود. به همین سبب روان افراد نیز باید آزادی منحصر به ‌فردی داشته باشد.

در برخی موارد ممکن است به سبب برخی از افراد آزادی افراد دیگر سلب شود و این اتفاق با هتک حرمت به‌ صورت آسیب‌های جسمی نمی افتد، بلکه به واسطه رفتارهای روحی و روانی می‌توانند تأثیرات بسیار بدی بر روی آزادی افراد گذاشته و سبب مزاحمت برای آن‌ها شوند.

آزار و اذیت

بهتر است بدانید این نوع مزاحمت روحی روانی نیز سبب آزار و اذیت می‌شود و بر طبق قانون و عرف جامعه برای هر فردی آزادی‌هایی در نظر گرفته شده است. اگر فردی از قوانین خود پیروی کرده باشد و خلاف آن را انجام نداده باشد قانون همیشه پشت او می‌باشد.

به همین سبب این قانون در جامعه ما در نظر گرفته‌ شده که نیاز است هیچ فردی وارد حریم دیگری نشود و مزاحم او نگردد. این قانون بر این مبنا تایید شده است که با رعایت امنیت و آزادی برای هر فرد جامعه بیشتر شادی و نشاط را در خود داشته باشد.

اگر بخواهیم هدف به وجود آوردن این قوانین را ذکر کنیم، باید بگوییم هدف اصلی این قوانین این است که در هر جامعه‌ای حق هر فردی در نظر گرفته شود و آزادی ‌های هر شخص حفظ گردد و افرادی که در هر جامعه زندگی می کنند، در امنیت کامل باشند.

طبق تجربیات نشان داده شده به وجود آوردن امنیت برای هر فرد در یک جامعه حرف اول را می ‌زند. تنها در جامعه‌ای امکان دارد که به حق افراد احترام بگذاریم و به هیچ عنوان آزادی ‌هایی که برای او در نظر گرفته است را از او نگیریم.

به همین سبب این قانون در جامعه اجرا شده است که هر فردی بتواند از حق خود دفاع کند. در این رابطه قانون‌گذار حق دارد تلاش کند تا با اجرای یک قانون صحیح و درست آزادی‌ های لازم برای هر فرد را در نظر بگیرد و امنیت و حق و حقوق او را به بیشترین حد خود برساند.