پیش از آنکه شرکا بتوانند فرآیند ثبت تغییرات شرکت نسبی را کلید بزنند، بایستی برخی اسناد و مدارک را تهیه کنند.
در ادامه به مهمترین این اسناد اشاره میکنیم:
– تهیه صورتجلسه مربوط به تصمیمات مجامع شرکت درباره تغییرات (بنا به نوع تغییر مورد نظر، ممکن است مجمع عمومی عادی، فوقالعاده و یا هیات مدیره تشکیل جلسه دهد)
– تهیه اساسنامه شرکت مطابق با اصلاحات مورد نظر
– تهیه مدارک شناسایی اشخاص حاضر در جلسات مجامع
– تهیه نسخهای از روزنامه رسمی شرکت نسبی
نکته مهم در خصوص تشکیل مجامع شرکت این است که غالب تغییرات اساسی و مهم شرکت نسبی که مستلزم اصلاح اساسنامه است، در صلاحیت مجمع عمومی فوقالعاده است و این مجمع برای تصمیمگیری درباره اکثر تغییرات شرکت نسبی تشکیل جلسه میدهد.