به طور خاص در قانون ایران، مقررات مشخصی درباره مهر شرکت وجود ندارد و شرکا در طراحی مهر شرکت آزادی عمل زیادی دارند. اما به طور کلی و با توجه به تجربه حقوقی موجود بهتر است شرکا در طراحی مهر شرکت موارد زیر را در نظر بگیرند:

۱) نام شرکت تجاری

مهم‌ترین موردی که باید در طراحی مهر شرکت به آن توجه شود، درج نام شرکت تجاری بر روی آن است. درج کامل نام شرکت تجاری سبب می‌شود تا امکان سوءاستفاده از مهر شرکت شما توسط شرکت‌های با نام مشابه به حداقل برسد.

۲) نوع شرکت تجاری

یک شرکت تجاری می‌تواند در انواع مختلفی فعالیت کند. سهامی عام، سهامی خاص، تضامنی، با مسئولیت محدود، نسبی، تعاونی، مختلط سهامی و مختلط غیرسهامی رایج‌ترین قالب‌های ثبت شرکت در ایران هستند. فراموش نکنید که نوع شرکت تجاری خود را در پرانتز و یا در کنار نام شرکت در طراحی مهر شرکت بگنجانید.

۳) لوگوی شرکت تجاری

هر شرکتی، یک لوگوی مخصوص به خود را نیز دارد که به نوعی اعتبار و هویت تجاری به آن می‌بخشد. استفاده از لوگوی شرکت در طراحی مهر شرکت هم موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد.

۴) شماره ثبت شرکت تجاری

همه شرکت‌های ثبت شده در سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها‌، دارای شماره مخصوصی به نام شماره ثبت هستند که بنوعی نقش کد ملی برای اشخاص حقیقی را بازی می‌کند. قید کردن شماره ثبت شرکت در مهر شرکت، سبب می‌شود شرکت شما به طور کامل و شفاف قابل شناسایی باشد.