بسمه تعالی

 

قرارداد هبه(معوض/غیر معوض)

ماده 1:

طرفین قرارداد:

قرارداد حاضر در تاریخ……………..اصالتاً/وکالتاً فی ما‌بین؛

“آقا/خانم …….”به شماره شناسنامه ………..، کد ملی …………، صادره از ……،تلفن ثابت ……….،تلفن همراه …………..، به آدرس  ………………………………………… که ازین پس « واهب » نامیده خواهد شد “آقا/خانم …….”به شماره شناسنامه ………..، کد ملی …………، صادره از ……،تلفن ثابت ……….،تلفن همراه …………..، به آدرس …………………………………………که از این پس « متهب» نامیده خواهد شد، به منظــور انجام موضوع قرارداد، طرفین ملزم و متعهد به اجرای مواد و اصول آن میباشند.

 

ماده 2:

عین موهوبه :

تماماً شش دانگ یک ……….. در ….  سمت            به مساحت          متر مربع قطعه              تفکیکی دارای پلاک                فرعی از               اصلی مفروز و انتزاعی از
پلاک                 فرعی از اصلی نامبرده واقع در اراضی                   بخش             ثبتی ……… و محدوده و مورد ثبت سند مالکیت شماره            مورخ              صفحه           جلد              به شماره
چاپی       صادره به نام …………..

 

ماده 3:

مال العوض : 

مبلغ ..........ریال  رایج که تماماً و نقداً به واهب تسلیم گردیده است.

 

ماده4:

شرایط قرارداد:

کلیه شرایط صحت هبه قطعی اعم از قبض و اقباض و صیغه به اظهار و غیره اجرا شده و طرفین ضمن العقد خارج لازم که به قرار عقد خارج لازم به طور شفاهی بین آنان منعقد گردیده ، هرگونه ادعا و اعتراض بعدی احتمالی ولو به عنوان تضرر و غیره را از خود سلب و ساقط نمودند .

منافع عین موهوبه قبلاً به کسی واگذار نشده و متهب پس از رویت آن با وقوف کامل از محل وقوع ، حدود و مشخصات اقرار به تصرف و قبض عین موهوبه نمود. .

بدهی های احتمالی مربوط به عین موهوبه به عهده .........................می باشد

 

ماده5:

طرفین عقد حق هرگونه فسخ یکجانبه را از خود ساقط می نمایند.

 

ماده6:

واهب یا واهبین ملزم به حضور در دفتر اسناد رسمی جهت تنظیم هبه نامه رسمی وانتقال دائمی سند ملک می باشند.

 

ماده7:

مستندات مربوط به احرازمالکیت واهب یا  واهبین پیوست بلافصل هبه نامه می باشد.

 

ماده8:

حل اختلاف:

در صورت بروز اختلاف در مفاد قرارداد یا اختلاف در تفسیر یا تعبیر متن آن موضوع ابتدا از طریق مذاکره فی مابین و درصورت عدم وصول به نتیجه، از طریق داوری قابل حل است و رأی صادره قطعی و لازم الاجراست.


 

ماده9:

امضای طرفین/ تاریخ:

این قرارداد ………….. صفحه ای مشتمـل بر ……… ماده در تاریخ …………. در محل ………….. تنظیم و امضا گردید که دارای …………….. نسخه با اعتبار واحد است و طرفین در کمال صحت و سلامت عقل با اطلاع کامل از مفاد آن مبادرت به امضاء و انعقاد آن نمودند.

این قرارداد لازم‌الاجرا و لازم الاتباع بوده و از هر حیث برای طرفین قطعی تلقی می‌گردد.

 

امضای طرف اول(واهب)

                                                           

امضای طرف دوم(متهب)

 

امضای شاهد اول                                                                       

امضای شاهد دوم