ریاست محترم شعبه … دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی …

با سلام و عرض ادب

احتراما اینجانب … به وکالت از خواهان دعوا آقای … به عنوان دادخواست متقابل در پرونده کلاسه … به شماره پرونده … مطروحه در آن شعبه محترم به استحضار عالی می رساند:

موکل اینجانب مالک شش دانگ پلاک ثبتی … فرعی از … اصلی بخش … تهران واقع در … می باشد. مورث خواهان های اصلی در پرونده کلاسه … مطروحه در آن شعبه محترم در سال ۱۳۲۷ قرارداد اجاره ای با مالک وقت آن زمان مرحوم … تنظیم نموده بوده اند. مورد اجاره حسب مستندات موجود جهت شغل … به مورث خواندگان دعوای متقابل اجاره داده شده بود و از آن استیفای منفعت نموده است. موکل نیز بعد از خرید واحد مذکور قرارداد اجاره ای در تاریخ … با مرحوم … (مورث خواندگان دعوای تقابل) جهت انجام همین شغل منعقد نموده اند که به پیوست تقدیم گردیده است.

خواهان های محترم دعوای اصلی در پرونده کلاسه فوق الذکر خواستار تجویز انتقال منافع به غیر گردیده اند این امر در صورتی حادث گردیده است که به نظر می رسد خواسته تقدیمی ایشان منطبق با واقعیت موجود نمی باشد، چرا که پس از فوت مورث ایشان در تاریخ … واحد تجاری مذکور به لحاظ عدم فعالیت کسبی به صورت کاملا متروکه رها گردیده است و به مانند محل مخروبه ای درآمده است. علی ایحال به نظر می رسد که با عدم فعالیت در واحد تجاری مذکور خواندگان این دعوا عملا در مورد اجاره تعدی و تفریط نموده اند چرا که چندین سال است که چراغ مغازه را خاموش نموده اند و هیچ گونه فعالیتی نداشته و آنجا متروکه رها گردیده است.

فلذا با تقدیم دادخواست متقابل در موعد قانونی مبنی بر تقاضای رسیدگی و صدور حکم مبنی بر الزام خواندگان به تخلیه مورد اجاره به لحاظ تعدی و تفریط و دلایل معروضه مستندا به مواد ۱۴۱ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی و ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۵۶ ضمن صدور حکم بر بطلان دعوا اصلی، اصدار حکم بر تخلیه به جهت تعدی و تفریط به انضمام جمیع خسارات قانونی مورد استدعاست.