استفاده و مشاهده از عکس ها و فیلم های هرزه برهنگی به دلیل تحریک های جنسی که به همراه دارد، ایجاد جذابیت نموده و میل به تکرارپذیری را نیز به وجود می آورد. شخص استفاده کننده، رفتار جنسی اش بر اساس مشاهده و استفاده از پورنو شکل یافته و به این گونه امور خو گرفته و عادت می کند.

در واقع زندگی طبیعی جنسی در حاشیه ی یک رابطه ی انسانی، عاطفی، مهرورزانه میان دو فرد از جنس مخالف شکل می گیرد. آنها در طول زندگی و ارتباط انسانی شان جذابیت هایی را از نظر جنسی برای یکدیگر دارند. همین امر عامل ایجاد جذابیت شده و زندگی مشترک و یک رابطه ی جنسی جذاب، رشددهنده و تعالی بخش را به همراه خواهند داشت.

اما محصولات هرزه برهنگی به دلیل تحریکات و جذابیتی که به وجود می آورد، عامل خوگیری شده و شخص به جای پیگیری یک زندگی سالم و طبیعی به تحریکاتی غیرطبیعی و ناهنجار خو گرفته و عادت می کند.

این گلایه از بعضی خانم ها در حاشیه ی سایر مشکلاتی که با شوهرشان داشتند، مطرح می شد. بدین صورت که همسرشان بعضی شب ها تا دیروقت بیدار و مشغول تماشای فیلم های هرزه یا پورنو است. در واقع این تحریک های غیر طبعیی به حدی جذاب می شود که یک زندگی طبیعی به تدریج جذابیتش را از دست می دهد. به همین جهت تماشای دیگر زنان و تجربه های جنسی سایرین ارجحیت و اولویت بیشتری در مقایسه با یک زندگی سالم و طبیعی جنسی با همسر می یابد.