خانواده مجتمع       ...... 

۱. احتراماً اینجانب به نظریه اصداری از قرار کارشناسی پرونده کلاسه ..........تعیین نفقه در مهلت قانونی ضمن اعتراض به نظریه کارشناسی کارشناس رسمی به این شرح که برخی از مبالغ اعلام شده توسط کارشناس محترم از حیث شرایط پیش از ازدواج و بعد از ازدواج مطابقت نداشته و متاسفانه بنا به رویه کارشناسان رسمی محترم که صرفا با تماس تلفنی نسبت به اظهار نظر خود اقدام مینمایند قابلیت استناد نداشته و تقاضای رسیدگی و ارجاع به کارشناس سه نفره و تحقیقات لازم تحت استدعاست. 

۲. مهمترین دلیل در تعیین چنین مبلغی بنابر اظهار موکل بوده و میزان مبلغ تعیین شده اصلا با شرایط مالی پدر ایشان و در آمد بنده همخوانی ندارد.

۳. در اظهار نظر کارشناسی تنها دو تماس با بنده گرفته شده و نهایتا مطالعه پرونده اکتفا گردیده است.

۴. عالیجناب مورد مهم اینکه میزان بسیار بالای نفقه تعیین شده که واقعا غیر متعارف بوده و نظر کارشناس با اوضاع و احوال محقق و معلوم مورد کارشناسی مطابقت نداشته و با میزان در آمدم همخوانی ندارد شغل بنده پیک موتوری بوده که برگ گواهی شغلی ضم گردیده است.

۵. درآمد بنده 2 میلیون و دویست هزار تومان میباشد.

۶. تحصیلات همسر بنده کاردانی و پدر ایشان نظامی بوده ونفقه ی واریزی ایشان در سال های قبل از ازدواج نهایتا ۱۰۰ هزار تومان در ماه بوده .

۷. مزید امتنان خواهد بود دادگاه محترم در جهت احراز واقع نفس الامر ،از انجام هر تحقیقی به ملاک ماده ۱۹۹ قانون آیین دادرسی مدنی مضایقه نفرمایند.

قاضی محترم با توجه به دلایل ابرازی و اینکه میزان مبلغ نفقه معوقه با توجه به پرداخت و تامین مایحتاج زوجه وجاهت قانونی نداشته لذا با عنایت به جمیع عرایض درخواست ارجاع به کارشناس سه نفره تحت استدعاست.