باسمه تعالی

 

 

 

 

کارفرما: شرکت …………………

 

مجری: شرکت ……………………

  

ماده 1- طرفین قرارداد

1) ………………… به شماره ثبت ………. با مدیریت ……………. (مدیر عامل و عضو هیات مدیره(  و…………( عضوو رئیس هیات مدیره( به آدرس ………………………………………………………………که از این پس در این قرارداد "کارفرما" نامیده میشود ، از یکطرف و

2) شرکت …………………….  به شماره ثبت ………….شناسه ملی……………… ثبت شده در به آدرس ……………………………………… با نمایندگی …………….. به عنوان مدیرعامل  و صاحب امضای مجاز شرکت که از این پس در این قرارداد "مجری" نامیده میشود ، از طرف دیگر منعقد میگردد

تبصره1: نشانی های مذکور در این قرارداد، اقامتگاه قانونی طرفین بوده و طرفین متعهد گردیدند تا در صورت هرگونه تغییر نشانی مندرج در این قرارداد، ظرف مدت سه (3) روز تقویمی نشانی و مشخصات جدید را از طریق رایانامه  و فکس به طرف دیگر اعلام نمایند. در غیر اینصورت هر گونه  اخطار به نشانی مذکور قانونی و ابلاغ شده محسوب خواهد شد.

تبصره2: کلیه مکاتبات بین طرفین که مرتبط با انجام موضوع قرارداد است می بایست از طریق ارسال رایانامه به نشانی رایانامه­های فوق الذکر و ارسال نامه به اقامتگاه قانونی طرف دیگر انجام شده و رسید دریافت شود. در صورت بروز اختلاف در مورد تحویل و تاریخ ابلاغ مکاتبات، موعد دریافت رایانامه توسط گیرنده، ملاک خواهد بود.

ماده 2- موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است ازارایه خدمات اموزشی پروازی و استاد خلبانی مورد نظر کارفرماتوسط "مجری" با استفاده از هلی کوپترهای متعلق به "کارفرما" شامل :

1)     انجام آموزش  Recurrency BK117-B2 مرتبط با هشت نفر خلبانان شرکت …………….

2)     انجام آموزش و برگزاری دوره استاد خلبانی TRI BK117-B2 برای سه نفر از خلبانان شرکت ………….

وهمچنین انجام سایر خدمات مورد نیاز به شرح مندرج در ماده 6  قرارداد میباشد

ماده 3- مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد شامل "حق الزحمه مجری" و "هزینه های اجرا" موضوع قرارداد به شرح ذیل میباشد:

1-3 "حق الزحمه مجری": منظور از "حق الزحمه مجری" حق مدیریت و حقوق و دستمزد و مزایای پرسنل "مجری"

وحق التدریس مدرسین کلاسهای زمینی و تمامی خدمات مندرخ دربند2 و تعهدات مندرج در بند6 است که این مبلغ با توافق طرفین هشتصد میلیون ریال (800000000ریال)تعیین گردیده است.

تبصره:مبلغ مذکور در قرارداد ناخالص بوده و کلیه کسورات قانونی پس از پرداخت توسط مجری به ایشان پرداخت میگردد.

ماده 4 مدت قرارداد

مدت قرارداد از تاریخ....................به مدت ...................ماه می باشد.

برنامه زمانی انجام آموزشها بر اساس مواعد تعیین شده توسط شرکت …………….. و سازمانهای دولتی مسئول با هماهنگی قبلی با کارفرما تعیین خواهد شد.

ماده 5 شرایط پرداخت

1-5 شرایط پرداخت "حق الزحمه مجری": 

مبلغ 25% از مبلغ حق الزحمه مجری همزمان با امضای قرارداد توسط "کارفرما" در وجه "مجری" پرداخت خواهد شد  و مابقی پس از تائید کارفرما مبنی بر انجام کلیه تعهدات  مجری(ماده6) و همچنین اعاده تمام اسناد و مدارک و گواهینامه و سوابق .....................مذکور در این قرارداد میباشد.

تبصره1:مجری ملزم به تسلیم چکی به مبلغ 300000000زیال(سیصد میلیون ریال به منظور تضمین قراردادی و انجام تعهدات) میباشد 

تبصره: کلیه مسئولیتهای عدم پرداخت به موقع هزینه های اجرا ، به عهده "کارفرما" میباشد

ماده 6- تعهدات  "مجری"

تعهدات "مجری" در رابطه با اجرای موضوع قرارداد عبارتند از:

1-6  انجام آموزش  Recurrency BK117-B2مرتبط با هشت(8) نفر خلبانان شرکت ......................... شامل کلاس­های زمینی و آزمایش پروازی.

2-6کلاس­های زمینی تحت ATO شرکت ............... که با شرکت .................. هماهنگ شده انجام می­گیرد.

3-6 انجام آموزش و برگزاری دوره استاد خلبانی TRI BK117-B2 برای سه نفر از خلبانان شرکت ..........................

4-6                         نظارت و سرپرستی چینش سازمان تعمیر و نگهداری و تداوم صلاحیت پرواز شرکت ...................... در آشیانه فرودگاه پیام.

5-6  اعمال تغییرات لازم در نظام­نامه­های ........................... در رابطه با تغییر مکان به ............................... و اخذ تاییدیه از سازمان  هواپیمای کشوری.

6-6 تمدید حداقل اعتبار گواهینامه AOC در صورت انقضاء اعتبار.

6-6 تامین پرسنل ستادی شامل مدیر مسئول (1 نفر)، مدیر مسئول CAMO (1 نفر)،  مدیر مرکز تعمیر و نگهداری(1 نفر)، مدیر عملیات(1 نفر)،  مدیر QA (1 نفر)،  مدیر آموزش (1 نفر)،  مدیر ایمنی (1 نفر)،  پرسنل اداری ومالی (5 نفر) وپرسنل خدماتی (3 نفر)،  در دفتر مرکزی...............در تهران و تأمین مدرسین کلاس­های زمینی ، در طول مدت قرارداد.

7-7 مجری، متعهد به حفظ و نگهداری از هلیکوپترها و تجهیزات و همچنین اسناد و مدارک مرتبط با اجرای قرارداد میباشد و در صورت ورود هرگونه خسارت مطابق نظر کارشناس رسمی دادگستری محکوم به پرداخت میباشد.

8-6 مجری متعهد به فراهم کردن کلیه مدارک و اسناد لازمه برای پرواز هلیکوپترها میباشد.

9-6 تمام اختیار هلیکوپترها به منظور پرواز با کارفرما بوده و مجری حق بهره برداری و استفاده بدون مجوز را ندارد

10-6 مجری متعهد به حفظ و تداوم صلاحیت پروازی (CAMO) هنگام بازدیدهای تعمیراتی و حین اجرای امور مرتبط با پرواز هلیکوپترها میباشد.

11-6         تأمین و پرداخت هزینه¬های مورد مطالبه سازمان هواپیمایی کشوری بابت تغییرات در نظام¬نامه¬های شرکت .................... در رابطه با HEMS و تغییر مکان به............ ............... طبق فاکتورهای ارائه شده توسط سازمان

 

ماده 7- تعهدات "کارفرما"

انجام تعهدات و تأمین خدمات به شرح ذیل، به عهده و به هزینه "کارفرما" میباشد:

1-    7 تأمین پرسنل فنی تعمیر و نگهداری (طبق لیست پیوست شماره 1)

2-    7 تأمین و اعزام خلبانان، دیسپچر و استاد خلبانان جهت شرکت و برگزاری کلاس­های زمینی و آزمایش پروازی  (طبق لیست پیوست شماره 1)

3-    7 تأمین و پرداخت هزینه های بیمه هلیکوپترها .

4-    7 تأمین و پرداخت هزینه بیمه پرسنل فنی و خلبانان.

5-    7 در اختیار قراردادن هلیکوپترها...............................و تأمین و پرداخت هزینه های کلیه لوازم و مواد مصرفی آنها از جمله: قطعات یدکی ، سوخت، مواد مصرفی و اقلام شیمیایی(موارد مذکور شامل موضوعات مندرج در پیوستهای شماره5 صورتجلسه تحویل هلیکوپتر نمیگردد)

6-     7 ارائه کپی قرارداد منعقده با فرودگاه پیام جهت ارائه به سازمان هواپیمایی کشوری ( قراردادی بین شرکت ............... و شرکت ....................... جهت اجاره آشیانه ............................در طول مدت قرارداد جهت ارائه به سازمان هواپیمایی کشوری)

7-    7 تأمین و پرداخت هزینه خدمات فرودگاهی وهزینه­های رفت و آمد و خدماتی کلیه پرسنل در ...................

8-    7 در اختیار قرار دادن آشیانه و مکان مناسب در فرودگاه پیام برای سازمان تعمیر و نگهداری براساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری

9-     7 تأمین و پرداخت کلیه هزینه­های امتحانات و آزمایشات ، تجدید گواهینامه­ها شامل گواهینامه­های Type و پزشکی پرسنل فنی و خلبانان در سازمان هواپیمایی کشوری.

10-  7 پرداخت حق الزحمه پرسنل تدارکات فنی، پرسنل واحد و پرسنل خدماتی در ........................ و تأمین و پرداخت کلیه هزینه­های متعلقه

11- 7  تأمین و پرداخت کلیه هزینه­های شرکت ................................ در رابطه با برقراری کلاس­ها طبق فاکتور ارائه شده از طرف آن شرکت

 

ماده 8- سایر شرایط قرارداد

1-    8 کلیه تعهدات طرفین، به عنوان تعهدات متقابل محسوب می گردد و در صورت عدم ایفای تعهد از سوی هر یک از طرفین، طرف مقابل می تواند بدون آنکه جریمه ای  پرداخت نماید، تعهدات خود را تازمان ایفای تعهد از سوی طرف مقابل تعلیق نماید.

2-    8 .....................................

ماده 9- خسارت

در صورتی که مجری، بدون عذر موجه نسبت به اجرای تمام و یا بخشی از تعهدات خود ناشی از این قرارداد در مواعد مقرر تخلف نماید، می بایست روزانه مبلغ ده میلیون ریال معادل(000/000/10) ریال به طرف مقابل به عنوان خسارت تاخیر در اجرای تعهدات پرداخت نماید.

تبصره: خسارات فوق بدل و جانشین از تعهد اصلی و مانع از دریافت سایر خسارات احتمالی وارده نمی باشد.

ماده 10- فورس ماژور

هرگاه به علت حوادث قهری و غیرمترقبه ، هر یک از طرفین قرارداد نتواند تعهدات خود را انجام دهد، عدم انجام تعهدات نقض قرارداد تلقی نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقی خواهد بود.

چنانچه حالت فورس ماژور بیش از 3 ماه  به طول انجامد، هر یک از طرفین میتوانند نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمایند.در صورت فسخ قرارداد طبق این ماده، "حق الزحمه مجری" تماماً و "هزینه های اجرا" لازم التأدیه، به "مجری" در صورت تحقق پرداخت و تصفیه حساب خواهد شد و هیچیک از طرفین حق مطالبه خسارت و یا وجه دیگری را نخواهد داشت.

 

ماده11- حل اختلاف

کلیه اختلافات بین طرفین در وهله اول از طریق مذاکره و در صورت عدم حصول نتیجه  از طریق مراجعه به مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران حل و فصل خواهد شد.

 

ماده12- تعداد نسخ قرارداد،

این قرارداد به همراه پیوست شماره 1 قرارداد که جزء لاینفک آن محسوب میگردد  در12 ماده 5 تبصره تنظیم و در4 نسخه در تهران امضاء گردیده و  کلیه نسخ دارای اعتبار یکسان میباشند،

 

 

کارفرما                                                                                           مجری