سلام  جناب  استاد  کاویانمهر :

یکی از اقوام اینجانب مدتی پیش ،  یک واحد  آپارتمان شخصی را بصورت  پیشفروش  خریداری کرده .  

ابتدا  مبلغ  50 میلیون تومان به  فروشنده داده   و در قولنامه  ذکر نکرده که مابقی قیمت  آپارتمان را  در چه زمانی  می پردازد  . فقط بطور  زبانی (شفاهی )  گفته   بقیه ی  پول  را  وقتی می دهد که فروشنده  ، خانه را به او  تحویل دهد .

+

بعد  ، فروشنده  کتبا  نوشته : من ظرف مدت  1 سال خانه را تحویل ات می دهم .

+

ظاهرا قیمت آپارتمان حدود  170 میلیون تومان بوده  و  آپارتمان ناقص بوده  و فروشنده بدلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و  دستمزد  معمار ، نتوانسته ظرف مدت 1 سال  خانه را به  خریدار تحویل دهد و  خانه هنوز ناقص است .  

+

از تاریخ قولنامه مدت 3 سال گذشته  و خانه نیز هنوز کامل نیست .

متاسفانه خریدار  ، معامله را در  دفترخانه ثبت اسناد  ، ثبت نکرده و به یک قولنامه در  مشاور املاک  ، بسنده کرده است .

+

حالا فروشنده  ،  آپارتمان را  به شخص دیگری که 200 میلیون تومان پول داشته ،  تحویل داده است ( فروخته است ) .

+

سوال این بنده ی خدا اینست که حالا  به چه روشی شکایت کند تا فروشنده در دادگاه محکوم شود ؟؟

+

+

جناب استاد کاویانمهر  لطفا  اگر راه حلی در دست دارید  ارائه دهید تا  هم این بنده ی خدا   بتواند حق اش را بگیرد و دعاگوی شما باشد و هم من  در مقابل او  شرمنده نشوم .

با تشکر .

  پاسخ توسط هادی کاویانمهر در ۲۳ اسفند ۹۷، ۰۹:۲۱

باسلام .  اینکه فقط شمامشکل دارین یاکسانی دیگه هم هستند. حالا فرض کلی میگم چه تنها باشین ویاچند نفردیگراینکارها انجام داده شود .  تذکرهم این هست البته باید به شروط قراردادی که در قرارداد پیش خرید نوشته شده مراجعه نمود و شرایط را مطالعه نمود.وبعدش می توانید با هماهنگی واحدهای دیگر دادخواست الزام فروشنده به انجام تعهدات را بدهید. در صورت متواری بودن ایشان از دادگاه بخواهید که اموری که در تعهد فروشنده بوده توسط خریداران انجام شود و هزینه آن بر عهده فروشنده قرار بگیرد تا بتوانید با محکومیت فروشنده به پرداخت مبالغ مذکور توقیف اموال وی را از دادگاه بگیرید.درضمن پولی که دادین نقدی دادین یا کارت کشیدین اگه کارت کشیده شده ات پرینت آن گرفته شود و تقدیم به دادگاه شود. درضمن یه چیز مهم شما درقبال هرکاری حتی از برادر یاخواهرتون رسید بگیرید ویا ددردفتر خانه ای مراجعه کنید وسعی کنید پول نقد دست کسی داده نشود و باشاهد انجام شود. باتشکر دوست گرامی امیدوارم مشکل تون حل شود . موفق وموید.سال نو 1398روهم پیشاپیش به شما وخانواده محترم تبریک عرض می نمائیم.