جدول ضمانت نامه قراردادها: چگونه یک قرارداد را تجزیه و تحلیل کنید

I. قرارداد و تکالیف
II. هنگامی که از یک وکیل برای تجزیه و تحلیل یک قرارداد استفاده کنید
III. چک لیست تجزیه و تحلیل قرارداد

___ 1. درک آنچه در قرارداد معقول است
___ 2. در هنگام خواندن یک قرارداد با ذهن باز نباشید
___ 3. نگاهی به کل قرارداد
___ 4. درک کنید که هر قرارداد تنها در مورد سه چیز است
___ 5. مهمترین مفاد قرارداد را بخوانید
___ 6. بخش تعاریف قرارداد را جدا کنید
___ 7. تمام قرارداد را از ابتدا به دقت بخوانید
___ 8. تغییرات را در قرارداد انجام دهید
___ 9. قرارداد را اجرا کنید

IV کلید تجزیه و تحلیل قرارداد

بررسی طولانی مدت و توضیح چک لیست قراردادها: چگونه یک قرارداد را تجزیه و تحلیل کنید

اکثر قراردادها، غیر اصولی هستند.

آنها نامشخص، گیج کننده و بدون نیاز به یک میلیارد صفحه طولانی هستند.

اما یک قرارداد خوب کار هنری است. قرارداد به خوبی طراحی شده کارآمد، ظریف و روشن است.

I. قرارداد
هنگامی که به قراردادها می آیید، تکالیف نیز وجود دارد. راه هایی برای کنار آمدن با وعده ها به عنوان اعلامیه ها یا پیش نویس مقرراتی وجود دارد که به نظر می رسد شخص را به انجام اقدامات متهم کند، اما واقعا هیچ تاثیری ندارد. من این نوع روش ها را دیده ام. آنها می توانند ناخوشایند باشند.

دوم هنگامی که از یک وکیل برای تجزیه و تحلیل یک قرارداد استفاده کنید

اگر یکی از موارد زیر درست باشد، از یک وکیل استفاده کنید:

1. مقدار دلار در قرارداد بیش از چند صد دلار است؛ یا
2- رابطه بین دو طرف قرارداد مهم است؛ یا
3. قرارداد فوق العاده طولانی است و یا شرایط نامرئی دارد؛ یا
4. ماده قراردادی، حتی اگر کوچک باشد، دارای ریسک یا پیامد (مثلا قرارداد برای مدت زمان طولانی، احتمال وقوع اشتغال و غیره)

شما می دانید که من به طور مستقیم با خوانندگان خود آن را حفظ می کنم، حتی اگر این بدان معناست که من به طور بالقوه پول را بر روی میز می اندازم، بنابراین در اینجا معامله می شود: اگر هیچ کدام از این نکات درست نیست، با استفاده از یک وکیل نگران نباشید. ارزشش را ندارد.

بنابراین اگر قصد دارید یک قرارداد را برای خودتان تجزیه و تحلیل کنید، در اینجا نحوه انجام این کار را بیان می کنیم:

 چک لیست تجزیه و تحلیل قرارداد

1. درک آنچه در قرارداد معقول است
نام بازی برای قراردادهای منطقی است. حتی اگر زبان برای یک قرارداد کاملا قابل قبول باشد، اگر هنوز یک اصطلاح خارج از حقیقت است، می توانید از آن استفاده کنید. اگر یک قرارداد دارای شرایطی است که قبلا با آن برخورد نکردید و محدوده معقولی را نمی دانید، یک وکیل بگیرید.

2. در هنگام خواندن یک قرارداد با ذهن باز نباشید!
این یک جلسه مشاوره ازدواج نیست که در آن شما نیاز دارید که با ذهن باز و قلب باز و یا هر چیز دیگری.

نه؛ هنگامی که یک پیش نویس قرارداد به شما داده می شود نیازی به ذهن باز نیست.

اولین کاری که انجام می دهید نباید یک پیش نویس قرارداد طرف دیگر باشد. چرا؟ زیرا:

اگر قبل از انجام هر کاری دیگری قرارداد را از طرف دیگر بخوانید، آنگاه آن را تبدیل به لنگر روانی کنید.

اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. اگر با یک روانشناسی تمیز روبرو شوید، این روحیه ذهنی توسط آنچه که طرف دیگر می خواهد، پر می کند – نه چیزی که می خواهید.

بنابراین در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:
_ a درک پویایی قدرت بدانید که شرکت دیگر چیست و درک ارتباط آنها با شرکت شما است. چه کسی بیشتر نیاز دارد؟ این به شما می گوید چقدر شما می توانید شرایط را خلع سلاح کنید.

_ ب اجتناب از تبعیض به نفع طرف دیگر. فکر می کنید و نوشتن چه شرایط و مقرراتی که انتظار دارید در قرارداد وجود دارد. فهرستی از تمام موضوعاتی که برای شما اهمیت دارند، فهرست کنید قبل از اینکه شما از طریق کل قرارداد بخوانید. این به شما اجازه می دهد تا از طریق یک قرارداد حقوقی و فریبکارانه از بین نرود. با نوشتن آنچه شما انتظار دارید قبل از خواندن قرارداد ببینید، شما را از اجتناب از نفوذ به فردی که قرارداد را به شما داد، اجتناب کنید.

_ ج شروع کن اگر قبلا قبل از خواندن این مقاله قرارداد را خوانده اید، پس فقط قرارداد را کنار بگذارید. فضای سر خود را پاک کنید، پیاده روی کنید و از نقطه 1 این مقاله شروع کنید.

_ 3. نگاهی به کل قرارداد
این به معنای واقعی کلمه 10 ثانیه طول می کشد. احساس سند را احساس کنید. این همان چیزی است که شما انجام می دهید وقتی که یک کتاب را انتخاب می کنید – در بخش ابتدایی مانند جدول محتویات نگاه کنید و سپس فقط آن را تلنگر کنید.

شما لازم نیست که کل قرارداد را بخوانید. شما حتی نیازی به آن نداشته باشید. این فقط یک مرور کلی است. شما می خواهید یک ایده کلی از آنچه شما با آن برخورد دارید – چگونگی سازماندهی همه چیز و شرایط و مقررات و موقعیت عمومی آنها را بدست آورید.

_ 4. درک کنید که هر قرارداد تنها در مورد سه چیز است
قبل از خواندن قرارداد، من می خواهم شما را از سه اصل کلیدی آگاهی یابم. این مفاهیم بر اساس هر قراردادی که شما در آن قرار می گیرید، قرار می گیرند. و هنگامی که وقت آن رسیده که قرارداد را بخوانید، باید به طور مداوم در مورد این مسائل فکر کنید. در اینجا این مفاهیم هستند. آنها را بشناس. آنها را درک کنید. داخلی کردن آنها.

 جریان پول در یک قرارداد

درک پول در معرض خطر و چگونگی آن جریان – به چه کسی، چه زمانی، چگونه، و چرا. اگر این یک قرارداد برای پول نیست، درک کنید که چه اقدامی را می خواهید و چه اقدام دیگری که شخص دیگری می خواهد انجام دهد و چه زمانی، چرا، و غیره

 کنترل در قرارداد

این مسئله در مورد چگونگی کنترل یک ریسک، محافظت از خود و کنترل عوامل ایجاد شده است که نیاز به یک حزب دارند تا اقدام کنند. یک شرکت می خواهد ریسک خود را محدود کند در صورتی که تعامل آنها با راه اندازی شما ناخوشایند می شود.

حزب تهیه پیش نویس قرارداد از استانداردها و شرایط خاصی استفاده خواهد کرد. تقریبا هر صفت می تواند یک نوع استاندارد را ایجاد کند. آیا شما مجبور به استفاده از تلاش های خوب در برخی از کار یا بهترین تلاش ها هستید؟

بنابراین با هر پیشنهادی یا حتی هر جمله ای که به آن نگاه می کنید، باید در عقب ذهنیتان داشته باشید که چگونه طرف دیگر از کلمات و اصطلاحات استفاده می کند تا ریسک را کاهش دهد، به محافظت و کنترل وضعیت برسد.

در اینجا معامله ای است:

همیشه خطر وجود دارد و نمی توانید 100٪ آن را از بین ببرید. شما باید بدانید که فاکتورهای خطر، استانداردها و رقیب ها را از بین نبرید و قرارداد را کشتن کنید. نکته اصلی که باید در ذهن داشته باشید.

آیا اصطلاحات برای شما مناسب است؟ اگر نه، در مورد تغییر آن را ببینید. با این حال، مکان و قدرت مذاکره خود را در نظر داشته باشید. اگر قدرت زیادی نداشته باشید و این نکته کوچک است، توجه به توجه خاص به یک واژه خاص، این است که اصطلاحات را اصلاح کنید تا آنها را حتی بیشتر ترجیح دهند. تجزیه و تحلیل این مسائل همه چیز در مورد داشتن اقدام متعادل است.

_ ج مقررات زمان در یک قرارداد
همانطور که قبل از اینجا در مورد مقالات حقوقی Startup صحبت کرده ایم، زمان چیزی است که همه چیز در مورد آن است. این قرارداد چقدر طول خواهد کشید؟

چگونه می توان آن زمان را کوتاه یا کوتاه کرد و پیامدهای آن چیست؟

_ 5. مهمترین مفاد قرارداد را بخوانید
برای اولین بار این را بخوانید زیرا کل قرارداد در اطراف این مفاد تشکیل شده است.

_ a معرفی یک قرارداد
این معمولا پاراگراف اول است. این اطلاعات پایه ای در مورد احزاب و موضوع قرارداد ارائه می دهد.

_ ب مهمترین مقررات تجاری قرارداد
این چیزهایی است که واقعا به آن توجه دارید. این به شما درک خوبی برای آنچه که در حال انجام است به شما می دهد.

_ ج مقررات منع خسارات قرارداد
تمام روابط به پایان می رسد. اکنون احساس خوبی داشته باشید.

_ 6. بخش تعاریف قرارداد را جدا کنید
این بخش شرایط خاصی را در قرارداد تعریف می کند. در این قسمت سفر نکنید. یک اصطلاح ممکن است متفاوت از آنچه شما آن را می دانید تعریف کنید. در حقیقت این ممکن است متفاوت از هر چیزی که تا به حال در سراسر وجود دارد.

چه کاری با تعاریف در یک قرارداد انجام شود:

_ a بخش تعریف ها را لمس کنید. احساس عمومی برای اینکه چگونه این اصطلاح در آن سند تعریف شده است، دریافت کنید.

_ ب بخش را جدا کنید فیزیکی آن را به سمت کنار قرارداد قرار داده است. شما باید این را داشته باشید.

_ ج مرجع متقابل. هنگامی که در یک اصطلاح تعریف می کنید (اغلب این ها درشت هستند)، سپس به بخش تعاریف بروید و اطمینان حاصل کنید که آن را به درک خود از آنچه که مدت باید باشد، خط می دهد.

_ د احتیاط کن. مراقب سناریویی باشید که یک کلمه در یک بخش تعریف ها یک راه تعریف شده است، اما یک راه دیگر غیر رسمی در جای دیگر است. علاوه بر این، تعاریف کلمات می تواند معنی کلمات خاصی را گسترش دهد یا قرارداد کند. به عنوان یک حزب به یک قرارداد، کشف آنچه که در بهترین منافع خود است – اگر آن را بهتر است برای مدت محدود و یا به طور گسترده تعریف شده است.

_ 7. تمام قرارداد را از ابتدا به دقت بخوانید
در حالی که شما قرارداد را می خوانید، می توانید از خواندن یک بخش به سمت دیگر بروید اگر آنها مرتبط و جدا هستند. هنگامی که این کار را می کنید، به جایی بروید که برگردید. پس از خواندن هر قسمت، علامت گذاری کنید.

در اینجا چگونگی برخورد با ایده ها و بخش های مختلفی که در آن قرار دارید، خواهید رسید.

_ a نام و قرارداد قرارداد
این اطلاعات اصلی خواهد بود – معمولا در ابتدای قرارداد. این اطلاعات حاوی اطلاعات مربوط به قرارداد خواهد بود.

چه کاری باید انجام شود:

_i دقت در این قسمت قرارداد را بررسی کنید. ببینید اگر تمام اسامی، تاریخها و موارد درست درست باشد. شما چگونه می توانید این واقعیت ها را نادرست بدانید. اطمینان حاصل کنید که آنها در سراسر اسناد پیوسته و مرتبط هستند.

_ ii. ماده را در این قسمت از قرارداد بررسی کنید. از انتقادات بیش از حد بلند مراقب باشید و در اینجا احتیاط کنید. اظهارنظرها در واقع به اندازه وزن شما به اندازه شما فکر نمیکنند زیرا ممکن است مقررات قابل اجرا نباشد. آنها حقوق و یا مقررات را ارائه نمی دهند. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی بیش از حد واقعی در اینجا وجود دارد که باید در بخش های عمل باشد.

 نمایندگی ها و ضمانت نامه ها در یک قرارداد

بازنمایی اظهارات واقعیت گذشته یا حال است؛ حقایق آینده نیست ضمانت ها وعده داده اند که اگر یک اظهارنامه نادرست باشد، سازنده این بیانیه، طرف دیگر را به دلیل این بی عدالتی خسارت جبران خواهد کرد.

چه کاری باید انجام شود:

_ من. خطر کنترل با تکرارها و ضمانت نامه ها. تصمیم بگیرید که کدام طرف نمایندگی یا گارانتی هستید. اظهارات را به صورت ضروری گسترش دهید و یا محدود کنید. به یاد داشته باشید آنچه را که من در مورد استفاده از زبان و صفت برای کنترل خطر خودم گفتم.

_ ج مقررات قراردادی که خواستار توافق برای انجام و توجه هستند
این بخش ها، که به روش های مختلف برچسب گذاری می شوند، جایی است که ایده های اصلی قرارداد برای آن مورد نیاز است. این جایی است که طرفین موافقت خود را برای انجام موضوع واقعی (یعنی فروش موافقت کرده اند که ملک را به فروش برسانند) و بخش توجه (که توضیح می دهد مبادله بین طرفین – معمولا پول چیست؟

چه کاری باید انجام شود:

_ i. دقت را بررسی کنید این بخش ها باید این معامله را کاملا منعکس کنند. اطمینان حاصل کنید که همه چیز با دقت بیان شده است. مقررات مهم تجاری در اینجا هستند و در پایان روز این قلب همه چیز است.

اطمینان حاصل کنید که تمام اعداد به همان اندازه ممکن است بتن باشند. سعی کنید به همان اندازه که ممکن است با پول باشد. پول را دنبال کنید در مورد زمان بندی جریان پول فکر کنید.

توجه داشته باشید اگر یک فرمول ریاضی وجود دارد. یک فرمول نادرست بیان شده می تواند همه چیز را فورا کند. اگر فرمول موجود برای محاسبه جبران وجود دارد، اعداد مختلف فرض را اجرا کنید و ببینید آیا این معنی دارد یا خیر.

_ ii. سوالات خود را بپرسید. اطمینان حاصل کنید که بخش توجه به آن چه که، چه زمانی، چگونه، و چه چیزی به دست می آید، پاسخ می دهد. آن را روی کاغذ خود بنویسید.

_ د وعده یا حقوق
وعده، مانند معامله، اقداماتی است که یک مهمانی باید یا نباید انجام دهد. مخالفت با وعده درست است. یک حق حزب را به چیزی می دهد.

چه کاری باید انجام شود:

_ i. معقول بودن را بررسی کنید نکته اصلی در مورد معاهدات با توجه به این است که آنها باید منطقی باشند. مقرراتی مانند موافقتنامه عدم رقابت باید معقول باشد تا قابل اجرا باشد. این بدان معنی است که غیر رقابت نباید دو سال گذشته پس از ترک کارفرما ادامه یابد.

_ ii. محدوده دامنه مراقب باشید از هر وعده یا حقوقی که به هیچ وجه محدود یا محدود نیست. همیشه وقتی که در مورد این مسائل فکر کنید، چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چه کجا، چه زمانی، چگونه، و چه مقدار از آن استفاده کنید.

شرایط در یک قرارداد

شما ممکن است این پراکندگی را در سراسر ببینید. شرایط یک سناریو یا واقعیت است که قبل از اینکه یک مهمانی باید انجام شود، باید درست باشد.

چه کاری باید انجام شود:

کنترل Trigger 1. اگر شما باید شرایط را برآورده کنید، آن را آسان کنید.

کنترل Trigger 2. اگر نه، دریابید که چقدر سخت است که دیگران باید برآورده کنند.

خاتمه دادن و پایان قرارداد

همانطور که گفته شد، هر قراردادی در برخی موارد به پایان می رسد.

چه کاری باید انجام شود:

بررسی واضح مدت زمان اغلب می تواند مبهم باشد. سعی کنید این را روشن تر کنید. در مورد اینکه چطور و وقتی قرارداد تجدید می شود روشن می شود.

سؤالات آدرس تعیین زمان قرارداد – مدت آن، چگونگی پایان دادن به آن به زودی، چگونه می تواند تجدید، چه چیزی باعث پیش بینی یا علت، چه راه حل ها، چگونه می توانید قرارداد را خاتمه دهید و چه اتفاقی در این مورد رخ می دهد.

خطر کنترل مقررات خاتمه را تنظیم کنید تا با تحمل ریسک شما منطبق باشد.

 مفاد قرارداد

در پایان این سند شما خواهید دید که مفاد  قرارداد چیست. این واژه به صراحت کلمه “boilerplate” را نمی گوید، اما این اصطلاحات هستند که معمولا تا حدودی استاندارد می شوند. اگر شما در ایران کار می کنید، شما اغلب قواعد قانونی را درباره قرارداد تحت قوانین ایران می بینید.

یا شاید دلاور را ببینید همش بستگی دارد. شما همچنین ممکن است بخواهید که قرارداد را می توان در همتای خود امضا کرد. موارد دیگر نیز وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که این منطقی است. این مقررات به طور کلی نسبتا استاندارد شده اند. برای قراردادهای پیچیده تر، وکیل راه اندازی شما به آنها نگاه می کند

ساعت بلوک امضا بلوک قرارداد

شما می دانید این چیست.

چه کاری باید انجام شود:

=من. دقت را بررسی کنید اطمینان حاصل کنید که بلوک های امضا به درستی تنظیم شده اند و نام آنها مطابق با آن ها در ابتدای سند است. من قراردادهایی را دیده ام که نام آنها مطابقت ندارد. این فوق العاده آماتور است.

=ii. آدرس امضاء کننده اطمینان حاصل کنید که یک خط برای عنوان فردی که از طرف سازمان ثبت نام کرده است، وجود دارد. به خاطر داشته باشید که شما از طرف خود شخصا امضا نمی کنید. شما از طرف شرکت امضا می کنید خود را به خود متصل نکنید شرکت خود را ببند

* 8. تغییرات در یک قرارداد را تغییر دهید
در این جا، به نگرانی های خود نگاه می کنید و تغییراتی را که می خواهید با طرف دیگر مشاهده کنید را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید آنچه که من در مورد توجه به مسائل مربوط به زمانی که طرف شما نسبتا ناتوان بوده است صحبت کردم.

*9. قرارداد را اجرا کنید
هنگامی که اصطلاحات قرارداد را درک می کنید، شما از شرایط آنها راضی هستید و قرارداد را ارزیابی کرده اید و همه اینها منطقی و صحیح به نظر می رسد، همه شما باید قرارداد را امضا کنید و انجام می شود.

IV کلید تجزیه و تحلیل قرارداد

من می دانم که من فقط بیش از حد رفتم. در اینجا چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید:

a قتل معامله به یاد داشته باشید، در اینجا در Startup Legal Stuff، ما به هم ریختگی نداریم. چیزهای زیادی در قراردادها وجود دارد و هیچ اجتناب از آن وجود ندارد. چشم خود را در هسته معامله و پویایی قدرت بین احزاب نگه دارید – اینها چیزهایی هستند که واقعا مهم هستند. اگر اینها خوب باشند، شما خوب هستید. با کلاهبرداری بیش از حد، یک قاتل درگیر نباشید.

ب ابهام این یک مشکل است. آدرس آن و رفع آن.

ج ابهام این، از سوی دیگر، لزوما به معنی چیزی که بد نیست.

د لنز روحی به دنبال چیزی که در قرارداد گم شده است، نه تنها آنچه در آن وجود دارد. به یاد داشته باشید آنچه که من در مورد لنگرگاه های ذهنی و ایجاد لیست خود را به شما گفتم. این کار را برای اولین بار انجام دهید

e تنها چیزهایی که مهم هستند همیشه در عقب ذهن خود در طول فرآیند قراردادی همیشه نگه دارید:

پول: چگونه، زمان، چقدر، جایی که جریان دارد
خطر: کنترل، استانداردها، واجد شرایط بودن و چگونگی هر طرف محدود کردن خطر آنهاست
پایان بازی: چگونه مردم از قرارداد خارج می شوند