شاکی: فروشگاه اینترنتی ….

مشتکی عنه: پایگاه خبری اینترنتی …

موضوع شکایت: نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق مطبوعات

تاریخ وقوع جرم:  مستمرا در شش ماه گذشته

 

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب مطبوعات و رسانه

با سلام و تحیت

بدین وسیله به استحضار عالی می رساند؛ پایگاه خبری …. به شماره ثبت: ….  از تاریخ …  اقدام به انتشار خبر کذبی مبنی بر فروش کالای تقلبی و معیوب توسط فروشگاه اینترنتی …. نموده است. در پی انتشار این خبر در وب سایت و کانال تلگرام این پایگاه خبری، فروشگاه خواستار حذف این خبر و انتشار تکذیبیه شد که این امر محقق نگردید.

با توجه به مراتب مذکور؛از آن رو که اقدام مشتکی عنه به موجب ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای و ماده ۳۰ قانون مطبوعات جرم می باشد؛ رسیدگی شایسته و مجازات مشتکی عنه را از این بابت استدعا دارم.

نمونه شکواییه کلاهبرداری تلگرامی

عنوان شکایت: کلاهبرداری رایانه ای

دلایل: ۱- رسید های پرداخت مبالغ  ۲- پیام های تلگرام  ۳- کارت ملی

زمان وقوع جرم: بهمن و اسفند ۱۳۹۷

مکان وقوع جرم: بستر تلگرام

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب --------(دادسرای جرایم رایانه ای)

با سلام

احتراما؛ به استحضار عالی می رساند:

اینجانب در اواخر سال گذشته طی تبلیغات کانال تلگرامی مشتکی عنه جهت خرید به صورت عمده از کانال تلگرامی : …….. در تاریخ ……… جمعا مبلغ ده میلیون تومان به حساب فردی به نام ……  به شماره کارت ….. واریز نمودم؛ اما متاسفانه با گذشت حدود سه ماه خبری از اجناس وعده داده شده نیست و اکنون ایشان در قالب کانال تلگرامی دیگری به نام  ….. در صدد جلب اعتماد افراد و  اخذ پول از آنهاست.

این شخص با ظاهر سازی و انجام اعمال متقلبانه در قالب تبلیغات در کانال های تلگرامی مختلف خود را فروشنده لباس های ارزان قیمت معرفی می کند و بدون اینکه کالایی تحویل دهد با گرفتن سفارش های متعدد صرفا از افراد مختلف پول می گیرد. تا جایی که بنده مطلعم شاکیان دیگری نیز دارد.

 بنابراین ابتدایا به موجب ماده  ۱۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری تقاضای تامین خواسته فوری به صورت انسداد حساب مشتکی عنه به شماره  مذکور را به میزان واریزی  دارم.

به علاوه، به موجب ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه ای تقاضای مجازات این فرد را به عنوان کلاهبردار رایانه ای می نمایم. خواهشمند است در اسرع وقت رسیدگی به عمل آید.