در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که برای رد اتهام باید به چه مدارکی استناد کرد. توجه داشته باشید، همان طور که برای اثبات یک دعوی به مدارک بسیاری نیاز خواهید داشت، برای رد اتهام هم به مدارکی نیاز دارید، که در این قسمت قصد داریم این مدارک را برای شما شرح دهیم.

برای آنکه بدانیم برای رد اتهام به چه مدارکی نیاز دارید، باید به این موضوع توجه داشته باشید، که طرف مقابل در پرونده شما برای اثبات ادعای خود از چه مدارکی استفاده کرده است، اما توجه داشته باشید، که شما باید متناسب با مدارک این شخص مدارک مورد نظر خود را ارائه دهید، در غیر این صورت مدارک ارائه‌ شده شما ارزش قانونی چندانی نخواهد داشت.

اگر طرف مقابل شما از شهادت شاهد برای اثبات ادعای خود استفاده کرده است

به ‌عنوان مثال اگر طرف مقابل شما از شهادت شاهد برای اثبات ادعای خود استفاده کرده است، شما باید به دنبال راهی باشید، که نشان دهید، این شهادت ارزش قانونی چندانی ندارد.

 

با وجود مدارک معتبری می‌توانید به سادگی رد اتهام را تجربه کنید

به هر حال باید به شما بگوییم که با وجود مدارک معتبری می‌توانید به سادگی رد اتهام را تجربه کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است، که اثبات تصرف عدوانی یا هر جرم دیگری سخت می باشد، پس اگر کسی به ناحق به شما اتهامی را وارد کرده است، نگران نباشید و به این موضوع فکر کنید، که چگونه با وجود مدارک و به ‌صورت قانونی این اتهام را از خود دور کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است، که رد اتهام با رضایت شاکی خصوصی هم انجام می‌شود، پس اگر شما جرمی را انجام داده‌اید و خود به ‌خوبی می ‌دانید که آن‌ جرم را مرتکب شده اید، به شما توصیه می‌کنیم به جای آنکه درصدد این باشید، که مدارکی را برای رد اتهام خود فراهم کنید، به دنبال راهی باشید، تا رضایت شاکی خصوصی پرونده را کسب کنید، مطمئن باشید، در صورت متهم بودن یا مجرم بودن شما رضایت شاکی خصوصی ساده ‌تر از پیدا کردن مدارکی برای رد اتهام می‌باشد.