در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که رد اتهام تصرف عدوانی به چه معنی می باشد، به این موضوع توجه داشته باشید، که در قسمت های قبل به طور کامل در رابطه با تصرف عدوانی مطالب بسیار مهمی را ارائه داده‌ایم و همچنین در رابطه با رد اتهام هم توضیحات تکمیلیرا بیان کرده ایم، حال قصد داریم به این موضوع بپردازیم که رد اتهام تصرف عدوانی به چه معنی می باشد، و برای آن به چه مدارکی نیاز خواهید داشت.

اگر بخواهیم به طور خلاصه معنی و مفهوم رد اتهام تصرف عدوانی را توضیح دهیم باید به این موضوع اشاره کنیم، که شما باید به هر طریقی و با استفاده از مدارک خاصی به قاضی این موضوع را ثابت کنید، که شما مرتکب تصرف عدوانی نشده‌اید.

به این موضوع توجه داشته باشید، همان‌طور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره داشتیم برای آن که بتوانید تصرف عدوانی را به اثبات برسانید، باید به فاکتورهای بسیار مهمی توجه داشته باشید، که عدم توجه و البته کامل نبودن این فاکتورها می‌تواند باعث رد اتهام برای طرف مقابل شما شود.

به طور کلی باید به این موضوع اشاره کنیم، که رد اتهام تصرف عدوانی به این معنی است، که شما هیچ جرمی مبنی بر تصرف عدوانی ( چه تصرف عدوانی حقوقی وجه تصرف عدوانی کیفری، با توجه به موضوع پرونده ) انجام نداده‌اید. یعنی شما از اتهام‌های وارده تبرئه خواهید شد.