در هنگام نوشتن لایحه رد اتهام تصرف عدوانی باید نکات بسیار مهمی رعایت شود، در این قسمت قبل در رابطه با این نکات مطالبی را بیان کنیم. در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید، که هر ادعایی که در لایحه رد اتهام برای پرونده‌ای با موضوعیت تصرف عدوانی انجام می‌شود باید در کمال صداقت و راست‌گویی باشد.

در غیر این صورت ادعای دروغین می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شخص به دنبال داشته باشد. به این موضوع توجه داشته باشید، که علاوه بر صداقت، باید ادعای بیان شده در این لایحه بر اساس قانون و مبتنی بر آن باشد.

در هنگام نگارش یک لایحه باید از ماده قانونی هایی استفاده کنید، که در رابطه با موضوع مورد بحث می‌باشد و باید توجه داشته باشید، که ذکر شماره ماده قانونی مورد نظر اهمیت بسیار بالایی دارد، و می‌تواند به شما کمک بسیاری کند، زیرا به خواننده لایحه که همان قاضی پرونده است، ثابت می‌کند که شما اطلاعات کامل را در رابطه با پرونده خود و اتهام وارد شده دارید.

توجه داشته باشید، که متن یک لایحه باید در کمال سادگی و شیوایی به رشته نگارش در آورده شود، زیرا خواندن یک لایحه زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و اگر متن آن عیر روان و خشک باشد، برای قاضی خسته‌کننده می‌باشند، البته باید توجه داشته باشید، که رسمیت لایحه ‌ها نباید زیر سوال برود و این سادگی در عین رسمی بودن باید باشد.