راه اول از تمامی راه ها سهل تر و مطمئن تر است. می توانید هنگام عقد ازدواج یا پس از آن از همسرتان وکالت در طلاق دریافت نمایید. توجه داشته باشید که بر خلاف تصور عموم نام این عمل حق طلاق نبوده و تنها وکالتی است که از سوی مرد به زن اعطا می گردد تا هر زمان که خواست با مراجعه به دادگاه خود را مطلقه سازد.

راه حل کم دردسر بعدی این است که چنانچه تصمیم بر جدایی دارید، با همسرتان توافقات لازم را انجام داده و اقدام به طلاق توافقی نمایید. در طلاق توافقی زن و مرد با هم دادخواست طلاق را تقدیم نموده و بر سر تمامی مسائل زندگی مشترک به تفاهم رسیده اند. مدتی است که پس از تقدیم دادخواست طلاق توافقی و بعد از ثبت آن، زن و شوهر بایستی در پنج چلسه مشاوره شرکت کرده و رسید شرکت در جلسات را تقدیم شعبه دادگاه نمایند تا زمان رسیدگی تعیین شود.

راه حل سوم و سخت ترین راه حل،طلاق به درخواست زوجه می باشد. در این نوع طلاق،زوجه بایستی دادخواست ((طلاق به درخواست زوجه)) را تقدیم نماید. در این نوع از طلاق بایستی زن اثبات نماید که شرایط زندگی زناشویی او به حدی نامناسب است که وی از ادامه زندگی زناشویی دچار ((عسر و حرج)) شده است. همچنین تخطی زوج از شروط عقدنامه و اثبات آن توسط دادگاه از موارد طلاق به درخواست زوجه می باشد.