گاهی اوقات مالک خودرو عقیده دارد که برخی از جریمه‌های ثبت شده برای خودرو او ناعادلانه بوده و تخلفی مبنی بر چیزی که در جریمه ثبت شده صورت نگرفته است. این رانندگان به دنبال راهی برای اعتراض نسبت به لیست خلافی خودروی خود هستند. طبق ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی راننده تا ۶۰ روز از تاریخ ثبت جریمه مهلت اعتراض نسبت به آن را دارد. شکایت در مورد نحوه جریمه.

. شکایت در مورد نحوه جریمه شدن و خلافی خودرو، از دو طریق امکان پذیر است:

  • روش اول: طبق ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، که در مورد اعتراض نسبت به قبض جریمه است، اگر نسبت به برگ جریمه اعتراض داشته باشید، باید به مرکز اجراییات پلیس راهور مراجعه کرده و موضوع شکایت خود را مطرح کنید. در صورتی که همچنان نسبت به قبض صادر شده اعتراض داشته باشید، اداره اجراییات موضوع را به واحد رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی ارسال می‌کند.

 

  • روش دوم: برای اعتراض به وضعیت تخلفات خلافی خودرو، می‌توانید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کنید. درخواست شما از طریق سیستم به مرکز اجراییات ارسال شده و تا ۲۴ ساعت موضوع توسط اجراییات رسیدگی شده و پاسخ داده می‌شود. در قدم بعدی در صورت قانع شدن متقاضی نسبت به پرداخت جریمه اقدام می‌کند؛ اما در صورتی که قانع نشد می‌تواند با مراجعه به واحد رسیدگی پلیس راهور اعتراض خود را اعلام کند. در این واحد یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی تخلفات فرد را بررسی کرده و حکم نهایی در این مورد توسط قاضی صادر می‌شود. حکم صادر شده در این مرحله قطعی بوده و دیگر قابل اعتراض نیست.