ماده 1- کلیات

بند1-  به موجب این قرارداد که بین جناب اقای ..... بعنوان طرف اول و به نشانی ..... و جناب آقای دکتر ...... بعنوان طرف دوم به نشانی ...... جهت تأسیس داروخانه مجازی منعقد می شود، طرفین به شرح متن این قرارداد جهت انجام موضوع مشارکت (تأسیس داروخانه مجازی) توافق می نمایند.

تبصره- طرفین در صورت هر گونه تغییر آدرس موظف به اعلام آن به موجب اظهارنامه رسمی حداکثر یک هفته پس از تغییر نشانی هستند. در غیر این صورت اعلام و ابلاغ به نشانی سابق به منزله ابلاغ به طرف محسوب می شود.

بند2- این قرارداد در دایرۀ ماده 10 قانون مدنی منعقد می شود و بین طرفین لازم الاجرا بوده و فسخ و اقاله آن جز با توافق طرفین ممکن نیست.

 


ماده 2- تعهدات طرف اول

بند 1- کلیه هزینه های راجع به راه اندازی داروخانه مجازی اعم از ..... به عهده ایشان بوده و طرف دوم در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

بند 2- کلیه هزینه های جاری اعم از هزینه تمدید دامنه و پشتیبانی سایت اینترنتی و مالیات و دستمزد پرسنل و .... به عهده این طرف بوده و طرف دوم دراین خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

بند 3- کلیه هزینه های راجع به تأمین کالا و انبارداری ( در صورت لزوم) به عهده طرف اول بوده و طرف دوم در این خصوص مسئولیتی ندارد.

بند 4- ........

بند 5- ........

بند 6- ........

بند 7- ........

بند 8- .........

بند 9 - .........


ماده 3- تعهدات طرف دوم

بند 1- طرف دوم که صاحب مجوز تأسیس داروخانه است در جهت تسهیل و امکان اجرای طرح داروخانه مجازی موظف است کلیه اقدامات لازم را درجهت اخذ امتیاز و خریداری دامنه و نماد الکترونیک و پرداخت آنلاین را انجام دهد و در این راستا با طرف اول همکاری نموده و هماهنگ شود.

بند 2- به منظور خریداری دامنه مورد نیاز جهت تأسیس داروخانه مجازی از شرکت ....... طرف دوم متعهداست ضمن فراهم نمودن کلیه مدارک لازم از سوی شرکت واگذاری دامنه همراهی و همکاری لازم را در این خصوص انجام می دهد.

بند3- آقای دکتر ...... موظف به اعطای وکالتنامه به نماینده شرکت جهت گرفتن مجوز نماد تجارت الکترونیک برای دامنه ... می باشد و باید یک روز بعد از امضای قرارداد برای اعطای آن اقدام کند.

دامین فروش مکمل های ..... به نام دکتر داروساز می باشد ولی این مالکیت به صورت صوری می باشد و در واقع ایشان هیچ گونه حقی در مالکیت آن اعم از فروش، واگذاری آن به غیر و ... ندارد.

مالکیت، منافع و زیان وبسایت .... متعلق به شرکت می باشد.

مالکیت و منافع داروخانه فیزیکی، متعلق به مالک و موسس داروخانه می باشد.

بند 4- ........

بند 5- ........

بند 6- ........

بند 7- ........

بند 8- .........

بند 9 - .........


ماده 4- موضوع قرارداد و نحوه اجرای آن

بند1- موضوع این قرارداد عبارت است از تأسیس داروخانه مجازی و فروش داروها و کالاهای بهداشتی و محصولات دارای مجوز واردات و اصلی که فروش آن نیاز به نسخه پزشکی نداشته باشد از طریق راه اندازی سایت.

بند2- مجری طرح تأسیس داروخانه مجازی طرف اول بوده و طرف دوم صرفاً گیرنده مجوزهای لازم در این خصوص و عملیات اجرایی طرح تحت مدیریت و کنترل و با مسئولیت طرف اول اجرا می شود.

بند3- طرف اول در جهت تأمین لیست کالاهای مورد نیاز، می تواند از محصولات موجود در داروخانه تحت مالکیت طرف دوم استفاده نموده و با ارسال درخواست و ایجاد هماهنگی محصول مورد نظر را به مشتری تحویل دهد.

بند 4- ........

بند 5- ........

بند 6- ........

بند 7- ........

بند 8- .........

بند 9 - .........


ماده 5- شرایط و ضمانت اجراها

بند1- در صورتی که هریک از طرفین به تعهدات مندرج در این قرارداد عمل ننمایند خود مسئول کلیه ملزومات قانونی خواهند بود.

بند2- در صورت تخلف طرف دوم از بندهای 2و3و4 ماده 3 قرارداد و عدم حضور جهت اخذ امتیاز دامنه و نماد الکترونیک و تکمیل مدارک به نحوی که اخذ امتیازهای مذکور ممکن نباشد طرف اول مختار است به موجب اظهارنامه و یا با مراجعه حضوری به نشانی رسمی طرف دوم مندرج در این قرارداد تنظیم صورتجلسه مراتب فسخ را اعلام نموده و با فرد دیگر اقدام به انعقاد قرارداد نماید.

بند3- در صورت تخلف طرف دوم از بند 5 ماده 3 قرارداد و انتقال مالکیت دامنه به فرد دیگری و یا استفاده از آن خارج از حیطه این توافقنامه به نفع خود موظف است علاوه بر انتقال آن به فرد مورد معرفی طرف اول به حکم قانون و مطابق الزام این قرارداد، خسارت قراردادی یا وجه التزامی معادل ..... برابر ارزش کارشناسی شده روز دامنه به عنوان خسارت به طرف اول پرداخت نماید.

بند 4- ........

بند 5- ........

بند 6- ........

بند 7- ........

بند 8- .........

بند 9 - .........

(مهم ترین بخش در نگارش یک قرارداد همین قسمت شرایط قرارداد است که می تواند حسب مورد و با توجه به توافقات طرفین و ویژگی های معامله متفاوت باشد.