صف خرید - نشانه تقاضای شدید خریداران و عدم فروش یا عرضه توسط فروشندگان می باشد. در این حالت در ردیف اول اوردرها، حجم زیاد تقاضا در بالاترین قیمت روز را داریم و در مقابل در ردیف فروشندگان و در بالاترین قیمت، فروشندگان کم یا اصلا فروشنده ای وجود نخواهد داشت. ( به زبان ساده تر تعداد زیادی خریدار با بالاترین قیمت درخواست خرید سهم را دارند و در مقابل فروشنده ای با این قیمت وجود ندارد)
در چنین مواردی احتمال خبر خاص یا مهم در سهم وجود دارد که باعث چنین تقاضای شدیدی شده است. البته در برخی موارد نیز ممکن است اوردرهای ساختگی وجود داشته باشد که باید مراقب بود.

صف فروش - دقیقا بالعکس صف خرید می باشد. یعنی تعداد زیادی، خواهان فروش سهم در کمترین قیمت مجاز هستند و در مقابل خریداری وجود ندارد یا تعداد خریداران بسیار کم است و به همین دلیل ممکن است سهم تا چند روز افت کند.
البته گاهی صف های فروش ناشی از هیجانات سهام داران و یا اوردرهای ساختگی جهت خرید سهم در کف قیمتی نیز می باشد.

افزایش سرمایه - تمام شرکت ها با یک سرمایه اولیه فعالیت خود را آغاز می کنند که این سرمایه در طول چند سال به روش های مختلف افزایش پیدا می کند که به این فرایند، افزایش سرمایه گفته می شود. با افزایش سرمایه، شرکت بزرگتر می شود که این بزرگ شدن در ارزش بازاری شرکت بوسیله بالا رفتن قیمت ظاهر می شود. افزایش سرمایه خود بر چند نوع است که عبارتند از : ۱. افزایش سرمایه از سود انباشته ۲. افزایش سرمایه از سود نقدی و ۳. افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی
نکته مهم: در تمامی افزایش سرمایه ها، سرمایه شما تغییری نمی کند. در واقع تعداد سهام افزایش و قیمت سهام کاهش و در نتیجه اصل سرمایه شما ثابت می ماند‌. و سود و زیان شما وابسته به نوسان مثبت و منفی سهم پس از بازگشایی با دامنه نوسان نامحدود خواهد بود.

افزایش سرمایه از سود انباشته - همانطور که قبلا توضیح داده شد سالیانه بخشی از سود شرکت تحت عنوان سود انباشته در شرکت نگهداری می شود و پس از چند سال این عدد به مبلغ قابل توجهی می رسد. در این مرحله شرکت تصمیم می گیرد که این سود را به احداث خط تولید جدید یا سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی جدید و یا پرداخت بدهی های شرکت مصرف نماید. با این حرکت سود انباشته صفر می شود ولی در عوض به سرمایه شرکت اضافه می گردد. (به زبان ساده تر شما پس اندازهای بانکی خود را به ملک و یا فعالیت اقتصادی تبدیل کرده اید)
این نوع افزایش سرمایه از جذاب ترین نوع آن می باشد و درصد آن به نسبت سود انباشته به سرمایه اولیه بستگی دارد.