در مرحله‌ی اول دلیل خود را از ترک این عادت مشخص کنید. چرا می‌خواهید پورنوگرافی را کنار بگذارید؟ ترک آن چه فوایدی برایتان دارد و ترک نکردنش چه مشکلاتی برای زندگیتان به وجود می‌آورد؟ بعد از ترک چه تغییرات مثبتی در زندگی و شخصیتتان به وجود می‌آید؟ سعی کنید انگیزه لازم و کافی برای ترک را در خود به وجود آورید.

زمانی که عادتی را در زندگی خود ترک می‌کنید بهترین کار این است که برای جلوگیری از انجام دوباره آن، چیز دیگری را جایگزین کنید. می‌توانید فعالیت‌های متنوع را امتحان کنید؛ ورزش جدید، مسافرت و یا یادگیری یک مهارت جدید را امتحان کنید.

در طول دوران ترک از هر گونه تحریک مصنوعی مانند صوت، تصویر، فیلم، داستان‌های تحریک‌کننده و... دوری کنید. تمام راه‌های ارتباط با سایت‌های پورن را برای خود ببندید و حدالامکان برای مدتی دسترسی خود را به اینترنت و کامپیوتر قطع کنید.

توجه به سلامت فیزیکی می‌تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد. به اندازه کافی بخوابید و ورزش و تغذیه سالم را فراموش نکنید. علاوه بر این می‌توانید از روش‌های آرام سازی ذهن مانند مدیتیشن و یوگا برای کاهش تنش ذهنی و تحریک کمک بگیرید. به خود فرصت دهید و عادت‌های خوب را با حوصله و تدریج وارد زندگی خود کنید.