برای درمان اعتیاد به پورنوگرافی روش‌های درمانی متنوعی وجود دارد که می‌تواند در ترکیب با هم یا به صورت مجزا به کار برده شود. ترک این اعتیاد رفتاری به تنهایی امکان پذیر نیست و با شکست‌های متعدد برای فرد همراه است به همین دلیل لازم است با همراهی و کمک مشاوره جنسی صورت بگیرد.

1. درمان روانشناختی

روانشناسان بالینی متخصص اعتیاد برنامه‌های درمانی به خصوصی را برای این نوع اعتیاد در نظر گرفته‌اند که به کنترل محرک‌ها، وسوسه‌ها و افکاری که منجر به ایجاد آن‌ها می‌شود می‌پردازد. این برنامه‌های درمانی برای افرادی که انگیزه درمان دارند و یا هنوز در مرحله انکار و پیش از تغییر قرار دارند متفاوت است.

2. درمان دارویی

بعضی از روان‌پزشکان در طول درمان روانشناختی به تجویز داروهایی می‌پردازند که میل جنسی را کاهش دهد. کاهش میل جنسی می‌تواند پیشروی مراحل درمان را برای فرد ساده‌تر کند. برای کسیب اطلاعات بیشتر در زمینه راه‌های کاهش میل جنسی کلیک کنید.

3. گروه خودیاری

گروه‌های خودیاری از افرادی تشکیل شده‌اند که پیش از این به یک مسئله مشترک مبتلا بوده‌اند و در حال حاضر نجات یافته‌اند و می‌خواهند به همدردان خود کمک کنند. گروه دوازده قدمی معتادان جنسی گمنام (SA) گروهی است که افراد مبتلا به اعتیاد پورنوگرافی می‌توانند با شرکت در جلسات آن با کمک راهنما و همگروهی‌های خود به درمان و ترک رفتار اعتیادی‌شان بپردازند.