۱ ) اگر وکیل ( شخصی که توسط موکل انتخاب شده است ) به هر علت و دلیلی فوت کند ، این توافق نامه بلا عزال باطل می شود و موکل میتواند فرد دیگری را به عنوان وکیل قرار دهد .

 

  ۲ ) اگر وکیل به اختلالات روانی و روحی شدید دچار شود یا به جنون و دیوانگی مبتلا شود ؛ در این صورت موکل میتواند با نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه بلا عزال و فرستادن آن به دادگاه ، این قرار داد را فسخ کند .

 

 ۳ ) اگر شخص جایگزین موکل ، توانایی و قدرت جسمی و ذهنی خود را از دست دهد ، به گونه ای که توانایی انجام امور مشخص شده توسط موکل را نداشته باشد . مثلا بر اثر حادثه یا تصادفی توانایی مغزی خود را از دست بدهد و نتواند امور مالی را اداره کند ؛ در این صورت فرد موکل میتواند با نوشتن لایحه ابطال وکالت نامه بلا عزال این توافق نامه دو طرفه را فسخ کند .

 

۴ ) اگر موکل به هر علتی فوت کند ؛ بعد از مرگ این توافق نامه دو طرفه باطل خواهد شد .

 

۵ ) اگر موکل به بیماری یا اختلالات روحی و روانی مبتلا شود ( جنون و دیوانگی ) . این قرار داد دوطرفه فسخ و باطل خواهد شد .

 

۶ ) اگر موکل به هر صورتی به مراجع قضایی ثابت کند که شخص جایگزین صلاحیت اداره امور را ندارد ؛ این توافق نامه بلا عزال باطل می شود .

 

۷ ) اگر وکیل با وکالت خود از اموال موکل استفاده بد بکند و بر اموال موکل حس مالکیت داشته باشد در این صورت فرد موکل باید با کمک گرفتن از فرد کار بلد و حرفه ای لایحه ابطال وکالت نامه بلا عزال را بنویسد و به مراجع قضایی تحویل بدهد . در این صورت توافق نامه فسخ می شود .