تعیین خواسته و بهای آن | تقاضای صدور حکم طلاق از نوع (رجعی) به شرح متن

 

دلایل و منضمات دادخواست | ۱)دلیل سمت / وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی ۲) فتوکپی مصدق نکاحیه ۳) استشهاد محلی ۴) شهادت شهود ۵ ) ثانی دادخواست

 

ریاست محترم دادگستری شهرستان.....

 

سلام علیکم - احتراما با اجازه حاصله از یک برگ وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی خساطر عالی را به وکالت از ناحیه خواهان مستحضر می دارد:

 

۱)به واسطه سند نکاحیه شماره............................ به تاریخ وقوع..................... دفترخانه....................... حوزه ثبتی............. ازواج مابین اصحاب دعوی محرز و مدلل است.

 

۲) به حکم شرع و قانون: مرد می تواند هر وقت که بخواهد همسر خود را طلاق دهد.

 

۳) به موجب مستقاد از قانون مدنی :

 

نکاح عقد معاوضی نمی باشد لیکن از عقود شبه معاوضی است و بر اساس ماده ۱۰۸۲ ق.م. به مجرد وقوع عقد نکاح، زن مالک مهر می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن به مجرد وقوع عقد نکاح، زن مالک تمام مهر می شود اما این تملک استقرار نمی یابد مگر با تمکین به معنای خاص و به عبارت دیگر هر گاه شوهر قبل از نزدیکی با زن خود، او را طلاق دهد زن مستحق نصف مهر خود خواهد بود که در ما نحن | فیه زوجه منکوحه غیر مدخوله بوده و مهر وی که عبارت است از نصف تعداد............................. سکه بهار آزادی به علت اعسار و به نحو تقسیط و وفق نظر دادگاه در حق وی پرداخت می گردد.

بناء به مراتب و معنونه در فوق: و استنادا به قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب ۱۳۹۳ 

و وحدت ملاک مواد ۲۷۷ و ۶۵۲و ۱۰۸۳ و ۱۱۳۳ همان قانون، رسیدگی و استماع خواسته و در موضوع ما نحن فیه پذیرش خواسته و صدور حکم مقتضی از محضر دادگاه تحت استدعاست.