پرسش:

با سلام من قراردادی داشتم که ابتدای سال 96 امضا کردم داخل قرارداد نوشته شده تاریخ اتمام 5سال پس از امضای این قرارداد و در بخش از تبصره آن آمده است در صورت قطع همکاری گیرنده اطلاعات متعهد است کلیه اسناد و اطلاعاتی را که قابل استرداد است را برگرداند. در تبصره دیگه ای هم اعلام شده: در صورت که همکاری قطع گردد این تعهدنامه و کلیه تعدات ناشی تا زمانی که اطلاعات پس داده شود و 5 سال بعد از آن لازم الاجراست. حالا نکته بعدی تو ماده 4 که همون بخش جزئیات اطلاعات هست نوشته هر نوع اطلاعات، محصولات فناوری سخت افزار نرم افزار اسناد طبقه بندی شده و طبقه بندی نشده قراردادها پیشنهادها طرح ها ایده ها و دانش تخصصی جزوی از اطلاعات محرمانه می باشد. الان برای من سوال پیش اومده این بخش دانش تخصصی که صرفاً تجربی توسط بنده برای بنده ایجاد شده آیا میتونه جزوی از این قرارداد باشه یعنی من تا 5 سال آینده هیچ جا نباید از تجربه ای که یاد گرفتم استفاده کنم یا اگر استفاده کنم خلافی مرتکب شدم و اینکه من اگر دیتایی داشته باشم و تحویل هم بدم چطور میتونم دانشی که به شکل تجربی برام ایجاد شده رو تحویل بدم این امر شدنی هست؟

 

پاسخ :

این بند قرارداد شامل کسب تجربه شما و استفاده از آن در دیگر مشاغل نمی شود.