بیمه گر: شرکت بیمه ای است که مشخصات آن در این بیمه نامه درج گردیده است. این شرکت بیمه در ازای دریافت حق بیمه‌، جبران خسارت احتمالی خودرو را طبق شرایط بیمه بدنه به عهده می گیرد.

۲- بیمه گذار: شخص حقیقی یا حقوقی است که مالک موضوع بیمه است. در این جا مالک خودرو ، به عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود. در شرایط دیگر، بیمه گزار می‌تواند یا به یکی از عناوین قانونی ، نمایندگی مالک یا ذینفع را داشته یا مسئولیت حفظ موضوع بیمه را از طرف مالک داشته باشد. او قرارداد بیمه را با بیمه‌گر منعقد می کند و متعهد پرداخت حق بیمه آن می باشد.

 

۳- ذینفع‌: شخصی است که بنا به درخواست بیمه‌گذار نام وی در بیمه بدنه ماشین گردیده‌است و تمام یا بخشی از خسارت به وی پرداخت می‌شود.

۴- حق بیمه: مبلغی است که در بیمه‌نامه مشخص شده‌است و بیمه‌گذار موظف است آن را هنگام صدور بیمه‌نامه یا به ترتیبی که در بیمه‌نامه مشخص می‌شود به بیمه‌گر پرداخت نماید.

 

۵- موضوع بیمه: وسیله نقلیه زمینی است که مشخصات آن در بیمه‌نامه بدنه اتومبیل درج شده‌است. لوازمی که مطابق کاتالوگ وسیله نقلیه بیمه شده به خریدار تحویل و یا در بیمه نامه درج شده است نیز جزو موضوع بیمه محسوب می شود.

 

۶- فرانشیز بیمه بدنه: در قراردادهای بیمه‌ای که بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار منعقد می‌شود، قسمتی از خسارت است که شرکت بیمه تعهدی در قبال پرداخت آن ندارد و بر عهده بیمه گذار است. فرانشیز بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه متفاوت می باشد. علت آن تفاوت در فرانشیز خسارت های گوناگون پوشش بیمه بدنه تلقی می‌شود. 

 

۷– مدت اعتبار بیمه نامه: شروع و پایان مدت اعتبار بیمه نامه به ترتیبی خواهد بود که در بیمه نامه معین می گردد.