از مزیت‌های خرید بیمه‌نامه بدنه، می‌توان شرایط راحت انتقال بیمه بدنه را عنوان کرد، به این گونه که اگر شما قصد خرید خودروی جدید دارید و برای خودرو قبلی خود بیمه نامه تهیه کرده باشید، به راحتی می‌توانید، بیمه نامه خود را منتقل کنید. این شرایط به شرح زیر است:

 

حالت اول: اگر بیمه نامه شما اعتبار داشته باشد، در این صورت شرکت بیمه، مبلغ حق بیمه‌ای که تا آن تاریخ پرداخت کرده‌اید را از مجموع مبلغ حق بیمه کم می‌کند و الباقی آن را به شما پرداخت خواهد کرد. همچنین در این شرایط بیمه نامه جدید، برای شما صادر خواهد شد. البته که انتقال بیمه بدنه با تخفیف‌های عدم خسارت به بیمه نامه جدید همراه است.

 

حلت دوم: اگر تاریخ انقضای بیمه نامه بدنه شما تمام شده باشد، در این صورت مدارک مورد نیاز خودرو جدید خود را به شرکت بیمه تحویل خواهید داد و از تخفیف بیمه بدنه خودرو قبلی خود در این شرایط استفاده خواهید کرد. در حقیقت در این حالت هم تخفیف‌های عدم خسارت خودرو قبلی به خودرو جدید شما، منتقل خواهد شد.

 

همان‌طور که اشاره شد، شرایط انتقال بیمه بدنه برای خودرو جدید امکان پذیر است و با داشتن شرایط زیر انتقال بیمه انجام می‌شود:

 

بیمه نامه باید جاری باشد.( در بعضی از شرکت‌های بیمه بیش از یک سال از تاریخ سر رسید آن نگذشته باشد.)

بیمه بدنه حداقل یک سال تخفیف عدم خسارت داشته باشد.( برای اعتبار زیر یک سال تخفیفی داده نمی‌شود.)

تخفیف بیمه بدنه به راننده اختصاص دارد.

انتقال تخفیف بیمه بدنه با توجه به خودرو و میزان تعهدات و ارزش خودروی دیگر بررسی و تعیین می‌شود.( ممکن است خودرو جدید حق بیمه بیشتری نیاز داشته باشد.)