براساس ماده 160 ادله اثبات در امور کیفی، ادله اثبات جرم عبارت است از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی است. این بدان معناست که فیلم و صدای تهیه شده به خودی خود نمی‌تواند یک دلیل قانع‌کننده و قطعی جهت اثبات جرمی باشد. در حقیقت فیلم و صدای ضبط شده مدرک قابل استنادی در دادگاه نیست. اما شاید برایتان سوال باشد پس نصب دوربین مداربسته چه کاربردی خواهد داشت؟ آیا نمونه درخواست بازبینی دوربین مداربسته وچود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دوربین مداربسته در بررسی چگونگی وقوع جرم تمامی شواهد و مدارک می‌تواند به آگاهی بیشتر قاضی کمک کند. در حقیقت فیلم، صوت، اثر انگشت و ردپا موارد هستند که به عنوان یک مدرک جانبی استفاده می‌شوند و به اثبات مدارک اصلی کمک خواهند کرد.

نکته مهمی که در اینجا در ارتباط با قوانین بازبینی دوربین مداربسته باید به آن دقت کنید این است که اگر دوربین نصبی شما دوربین مخفی باشد و قوانین نصب آن را رعایت نکرده باشید، ممکن است این فیلم در داداگاه قابل استناد نباشد. همچنین ممکن است خود شما هم به عنوان صاحب دوربین به عنوان مجرم شناخته شوید. اگر در کنار ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین مداربسته شما هیچگونه مدارک دیگری برای ارائه نداشته باشید ممکن است تهمت به فرد تلقی شود.

مجازات پخش فیلم دوربین مداربسته موضوع مهمی است که نباید آن را فراموش کنید. در صورتی که پخش فیلم دوربین مداربسته موجب رفتن آبرو فردی شود و یا روش نامناسبی را به در جامعه آموزش و ترویج دهد و هم چنین باعث اعمال نگرانی و استرس در جامعه شود می‌تواند از نظر قانونی جرم محسوب شود.