تعیین خواسته و بهای آن | استدعای رسیدگی و صدور حکم بر اعسار به تقسیط مهر به تعداد………………………. عدد سکه بهار آزادی در استماع دعوی تقابل نسبت به کلاسه…………………… مطروحه در شعبه ………………………….. حقوقی………………………

 

دلایل ومنضمات دادخواست | ۱) دلیل سمت / فتوکپی مصدق کارت ملی ۲) استشهاد محلی و لیست اموال از یک سال قبل ۳) شهادت شهود ۴) محتویات کلاسه پرونده… ۵) ثانی دادخواست

 

ریاست محترم شعبه…….. حقوقی……………………………….

 

سلام علیکم – با احترام و با اجازه حاصل از ماده ۱۴۱ ق.آ.د.م. و به عنوان دعوی تقابل نسبت به کلاسه……………………… به تاریخ رسیدگی………………….. ساعت……………………… به خواسته مطالبه مهر به تعداد…………………… عدد سکه یک بهار آزادی، خاطر عالی را مستحضر می دارد:

 

۱) به استناد رأی وحدت رویه شماره ۷۲۲ مورخ ۱۳/۱۰/۹۰ دیوان عالی کشور دعوی اعسار مدیون که در اثنای رسیدگی به دعوی داین اقامه شده قابل استماع است.

 

۲) نسبت به بقاء دین (موضوع خواسته دعوی اصلی) اقرار و به سبب آن خواسته به «محکوم به»تبدیل می گردد. (تبصره ذیل ماده ۳۳۱ ق.آ.د.م.)

 

۳) به علت فقدان تمکن مالی و اینکه هیچ مالی در ردیف منقول و غیر منقول و حتی در زمره مستثنیات دین نداشته، توانایی تأدیه مهر (محکوم به صدر الذکر)را به نحو یک جا ندارم مضافا به علت تدارک امر ازدواج – عقد و خرید طلاجات برای خوانده به شدت مقروض شده ام.

 

صفحه مخصوص ادامه شرح دادخواست

 

۴) به پیوست ضمن تقدیم یک برگ استشهادیه محلی آقایان 1- آقای…………………….. ۲- آقای……………………………… 3- آقای………………۴-………………….

 

به عنوان شهود مطلع معرفی و استماع اظهارات ایشان مزید امتنان خواهد بود.

 

بناء علهذا: با تقدیم دادخواست تقابل حاضر:

 

و استنادا به قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب ۱۳۹۳، و با عنایت به اینکه در شریعت مقدس اسلام صدور حکم حرجی نفی شده و اصولا چنین حکمی تشریع نشده و به همین علت، عدم اجابت خواسته على الأصول تکلیفی مالایطاق محسوب می گردد و توجها به قاعده فقهی «لاحرج» (و آیه شریفه ۲۸۰ سوره بقره) و وحدت ملاک مواد ۲۷۷ و ۶۵۲ و ۱۰۸۳ قانون مدنی، رسیدگی و استماع خواسته و در ما نحن فیه صدور حکم به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه تحت استدعاست.