ریاست محترم دادگاه ….

 

با سلام و احترام

 

اینجانب …………………… فرزند …………………………. به کد ملی…………….. به استحضار دادگاه محترم می رساند ، مورخ ……………………. ، به استناد بیع نامه شماره ……………………….. تنظیمی در دفترخانه ……… شماره …………. به آدرس ………..،…….. سهم از ………………….. ملک مشاع واقع در ……… ، از بایع ، خانم / آقای ……………………. خریداری نموده و متعهد شدند در تاریخ مورد توافق ……………… ، در دفترخانه اسناد رسمی ……….. شماره …………… واقع در ……….. حاضر و سند رسمی را به نام اینجانب ، تنظیم نمایند .

 

لکن ، با وجود پرداخت کامل ثمن معامله به استناد به رسید و گزارش بانک ضمیمه این دادخواست ، بایع از حضور در دفترخانه مذکور در روز و موعد مقرر ، امتناع ورزیده و با وجود ارسال اظهار نامه تنظیم به سند رسمی همچنان حاضر به مراجعه به دفترخانه نمی باشد. . لذا به استناد اسناد و مدارک ضمیمه شده در دادخواست ، از دادگاه محترم صدور حکم مبنی بر الزام ایشان به تنظیم سند رسمی ملک مشاع را استدعا دارم.

 

نکته مهم خوب است بدانید که بهتر است برای اطمینان بیشتر در زمان ثبت دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی قبل از آن از طرق یک اظهار نامه از فرد بخواهید که در دفترخانه حضور پیدا کند و این سند را به ثبت برساند.