عکس ها و فیلم های هرزه برهنگی فقط در حد تماشا باقی نمانده و خواه ناخواه پیامدهایی را در رفتار و عملکرد شخص استفاده کننده به همراه خواهد داشت. استفاده از تحریک های جنسی در هر حال شخص تحریک شده را به واکنش هایی وادار می نماید. بعضی از آنها که دارای تأهل نبوده و دسترسی به همسر ندارند، احتمال اقدام به خودارضائی وجود خواهد داشت.

البته این نکته نیز در میان بعضی از مراجعین مشاهده شده که حتی با وجود برخورداری از همسر، با تحریک بیش از اندازه از طریق پورنو به خودارضائی روی آورده اند.

باتوجه به این امر که تحریک های دریافت شده برای فرد استفاده کننده جذابیت هایی را به همراه دارد. همین امر باعث تکرار استفاده از پورنو شده و خودارضائی های پی در پی را به دنبال خواهد داشت. این گونه افراد به طور معمول در ارتباط جنسی شان با همسر، دچار مشکل انزال پیش رس می شوند. چنین امری باعث می شود تا همسرشان نتواند به اوج لذت جنسی (ارگاسم) برسد. این نکته باعث می شود تا مشکل آفرینی های گوناگونی را برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.

مشکل دیگری که تماشای این گونه عکس ها و فیلم ها به همراه دارد، شخص را با انبوهی از تحریک های جنسی مواجه می کند. در چنین وضعیتی احتمال دارد که میل جنسی تحریک شده به سوی اعضای خانواده، خویشاوندان و اطرافیان جلب شده و پیامدهای مشکل آفرین و آسیب زای زنای با محارم را نیز به دنبال داشته باشد.

در نهایت مشکل دیگری که هرزه برهنگی می تواند به وجود آورد، خیانت به همسر است. با توجه به این امر که مرد موجودی به مراتب شکننده تر و آسیب پذیرتری در مقایسه با زن است. مرد سه برابر زن بی وفایی (برقراری رابطه عاطفی و عاشقانه با فردی غیر از همسر) و شش برابر زن اقدام به خیانت(برقراری رابطه ی جنسی با فردی از جنس مخالف غیر از همسر) می نماید.

البته موضوع برخی از این فیلم ها همین گونه امور خلاف اخلاق و هنجار بوده و چنین مواردی به نمایش گذاشته می شود.

نگارنده کتابی در ارتباط با بی وفایی و خیانت مرد به نگارش درآورده و در آن یک بخش از کتاب اختصاص به پیامدهای استفاده از این گونه فیلم ها در اقدام به بی وفایی و خیانت به همسر دارد.

با توجه به چنین آسیبی هر همسری این حق را دارد که در صورت استفاده ی شریک زندگی اش از محصولات هرزهیرهنگی به وی تذکر داده و مانع از چنین امری شود. زیرا این امر فقط به همسر استفاده کننده آسیب نمی رساند، بلکه پیامدهای آن گسترده بوده و گریبان وی را نیز خواهد گرفت.