فلا تتبعوا الهوى آن تعدلوا

دادنامه

مرجع رسیدگی کننده: شعبه اول دادگاه عمومی بخش .....دادرس دادگاه: ................. . خواهان: ..... خوانده: ..... خواسته: اثبات مالکیت

گردشکار: به تاریخ ۸۶/ ۳ / ۱۹ در وقت نظارت دادگاه با استعانت از ایزد منان و با تکیه | بر شرف و وجدان و با توجه به محتویات پرونده با اعلام ختم رسیدگی مبادرت بصدور رأی می نماید.

رأی دادگاه

در خصوص دعوی آقای ....... فرزند ....... علیه آقای... فرزند ............ به خواسته اثبات مالکیت یک قطعه زمین مسکونی ۱۸۰۰ متر مربع واقع در روستای ............ دادگاه از توجه به دادخواست تقدیمی و ضمائم و اینکه خواهان على رغم ابلاغ واقعی اخطاریه تودیع هزینه کارشناسی، نسبت به آن اقدام ننموده و دادگاه بدون انجام کارشناسی نادر به رسیدگی و صدور حکم نمی باشد و مورد نیز از مواردی نیست که با سوگند قابلیت صدور رأی داشته باشد ضمن خروج کارشناسی از عداد دلایل مستند به مواد ۲ و ۱۹۷ و ۲۵۹ قانون آئین دادرسی مدنی قرار ابطال دادخواست خواهان صادر و اعلام می گردد قرار دادگاه حضوری و ظرف مهلت بیت روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی میباشد.

دادرس دادگاه عمومی بخش......

 

نظریه مشورتی شماره ۷/ ۴۰۹۶ مورخ ۱۳۷۹/ ۴ / ۲۸

دادگاه در مورد تعیین دستمزد کارشناس مقید به تشریفات نیست، برای وصول آن نیاز به اجراییه نمیباشد و کارشناسی برای مطالبه دستمزد کارشناسی احتیاج به تقدیم دادخواست ندارد.