در کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر، کلاهبردار، با استفاده از دستگاهی به نام اسکیمر، به اطلاعات کارت بانکی قربانی، دست پیدا کرده و با کپی کردن آن اطلاعات، بر روی یک کارت بانکی خام و با استفاده از رمز کارت، موجودی حساب کارت قربانی را برداشت می کند. نحوه شکایت از این جرم، از طریق ثبت شکوائیه در دفاتر خدمات قضایی و پیگیری شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای می باشد.

در سال های اخیر، یکی از جرایم رایانه ای که با رواج استفاده از کارت های بانکی، به جای پول نقد، بسیار شایع شده و افراد بسیاری، قربانی آن گشته و موجودی های بانکی بعضا کلان خود را بر اثر آن از دست داده اند، جرم کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر می باشد.

 

در کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر، کلاهبردار، با استفاده از دستگاهی به نام اسکیمر، به اطلاعات کارت بانکی قربانی، دست یافته و با کپی کردن آن اطلاعات، بر روی یک کارت بانکی خام و با استفاده از کپی کارت بانکی و رمز کارت، موجودی حساب کارت قربانی را برداشت کرده و به این ترتیب، با توسل به این عمل متقلبانه، مال قربانی جرم را می برد. از آنجا که این جرم، نسبتا جدید بوده، لازم است تا دارندگان کارت های بانکی با راه های مقابله با آن و هم چنین، شکایت از این جرم آشنا شده تا در صورت لزوم، بتوانند برای احقاق خود اقدام نمایند.