هر مردی هنگام بستن پیوند زناشویی و عقد نکاح، مسئولیت پرداخت دینی به همسرش را به عهده می گیرد که زن هر وقت تمایل داشته باشد، می تواند نسبت به دریافت این حق قانونی اش اقدام کند و مرد ملزم به پرداخت مهریه است. یکی از روش هایی که زن می تواند در صورت عدم اقدام همسرش نسبت به پرداخت مهریه، اموال مرد را توقیف کند و این گونه به حق خود برسد، توقیف خودرو می باشد.

دو روش کلی برای توقیف خودرو وجود دارد. روش اول؛ فرد می تواند از طریق دادگاه خودرویی را توقیف کند. روش دوم؛ این است که فرد از ثبت اسناد رسمی اقدام نماید. 

 

✓ هنگامی که زن تصمیم می گیرد تا مهریه اش را از همسرش مطالبه کند، می تواند درخواستش را به دادگاه ارائه دهد و تقاضای تامین خواسته کند تا بتواند زمانی که رای دادگاه صادر شد، خودروی وی را توقیف کند. چرا که ممکن است همسرش خودرو را مخفی نموده و یا به نام شخص دیگری کند.

پس از اعلام خودرو به عنوان تامین خواسته، پلیس راهنمایی و رانندگی پس از مشاهده می تواند خودرو را توقیف نموده و به پارکینگ ارسال کند.

 

✓ زن پس از معرفی خودرو به اجرای ثبت اسناد، به عنوان درخواست مهریه ابلاغیه ای برای همسرش ارسال می گردد که به وی اطلاع داده شود تا در مهلت داده شده، اقدام به پرداخت مهریه کند.

اگر مرد از انجام این امر سر باز زند و خودداری کند، اجرای ثبت اسناد، دستور توقیف خودروی مربوطه را صادر کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اجرا است.

اگر در تلاش هستید تا مهریه ی خودتان را از همسرتان با توقیف خودرواش مطالبه کنید، وکیلان با تجربه و کاردان ما در زمینه توقیف خودرو آماده ی ارائه ی مشاوره به شما هستند تا علاوه بر تسریع کار، راهنمای شما تا انتهای مسیر باشند.